Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 19.8. jsem zakoupila na eshopu pohary.com tričko s potiskem.
20.8. proběhla platba a přestože na webu slibovali odeslání zboží ihned po připsání platby na účet (21.8.), tričko mi dorazilo až v pondělí 26.8., kdy jsem ho už bohužel nepotřebovala.
Snažila jsem se obchod od toho 21.8. kontaktovat (emailem, telefonicky, na facebooku, na chatu na jejich stránkách) - jak to vypadá s objednávkou, jestli stihnou doručení do pátku 23.8. (garance doručení do druhého dne od platby), ale bohužel reakce žádná, telefony nikdo nebral, na emaily nikdo neodpovídal.
Rozhodla jsem se odstoupit od smlouvy a tričko společně s vytištěným odstoupením zaslala doporučeně dne 28.8.
Překvapením bylo, když se mi balík vrátil s tím, že byl fyzicky odmítnut a tedy nepřijat.
Opět jsem psala email a snažila se o komunikaci s eshopem, kde mi pan majitel na dotaz, proč zboží nepřebrali, napsal, že "zásilku nemohl nikdo s firmy převzít z důvodů čerpání řádně nahlášené a oznámené dovolené."
Ptala jsem se, kde to bylo nahlášené, ikdyž mi bylo jasné, že je to lež, protože balík musel někdo odmítnout = fyzicky být na adrese firmy.
Napsala jsem tedy, že balík s odstoupením zašlu znovu (2.pokus odeslání 10.9.), ale i ten se mi vrátil s tím, že zaměstnanci žádný balík neočekávali a tím pádem poštu nepřebírají.
Oba podací lístky mám k dispozici.
Po několika emailech o tom, že dle eshopu stejně nemám na "reklamaci" nárok a mém vysvětlení, že reklamace není odstoupení od smlouvy, mi napsali, že tričko bylo vyrobeno na míru a ani na odstoupení tudíž nemám nárok. Podle mých informací ale nárok na odstoupení mám, vzhledem k tomu, že jsem vybírala z možností uvedených na eshopu (velikost trička, potisk) a tričko tak nebylo upraveno dle mého přání a přizpůsobeno mé osobě (na což by se nárok na odstoupení nevztahoval).
Nakonec mi z eshopu napsali, že jsem měla odstoupení poslat emailem a teď už je stejně pozdě, protože uběhlo 14 dní od obdržení zásilky a že se nemám vymlouvat na nedoručenou poštu.
Obracím se tedy na vás a vaši pomoc/radu, jak dále postupovat v této situaci.
Děkuji moc!
Tričko k 50. narozeninám 304 černé XXL pánské - https://www.pohary.com/cs/e-shop/potisk-tricek/tricka-s-potiskem/tricko-s-motivem-303-cerne-9625.html
Převzetí balíku prodejcem, akceptace odstoupení od smlouvy, vrácení peněz za zboží vč. nákladů za dodání zboží zákazníkovi na můj bankovní účet.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Spotřebitelovi proto doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že od smlouvy odstoupil.
Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že zásilka řádně došla (§ 570 občanského zákoníku) a odstoupení od smlouvy bude vůči prodávajícímu účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.