Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V rámci prodloužené záruky jsem podal konvertibilní notebook na reklamaci. Ta byla podána dne 3. 8. 2019.
Po měsíci jsem se byl dotázat na stav reklamace a bylo mi řečeno, že pro reklamaci v rámci prodloužené záruky platí jiné podmínky, které se mi však nepodařilo na stránkách prodejce nalézt (nenalezl jsem informace týkající se lhůty pro provedení reklamace v rámci prodloužené záruky).
Online podpora na Alza.cz mi následně sdělila, že maximální lhůta v této situaci je 45 dní.
Tato lhůta již uplynula.
Trekstor Surftab Twin 11.6
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Délka opravy v rámci prodloužené záruky se tak bude primárně řídit právě podmínkami sjednanými v uzavřené smlouvě.
Pokud prodávající sám stanoví lhůtu k vyřízení reklamace, a lhůta nebude dodržena, může spotřebitel poskytnout dodatečnou lhůtu k splnění s tím, že pokud nebude reklamace vyřízena ani v této dodatečné lhůtě, pak lze odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení peněz.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.