Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
dobrý den,
reklamovali jsme zájezd od Cestovní kanceláře Čedok.
Hlavní důvod reklamace byla stávka zaměstnanců, hotel v hrozném stavu, služby nefungovali.
Vyřízení reklamace zní že ČEDOK za chyby zájezdu nemůže, ale poskytnou nám slevu na další zájezd od nich. Nejsem si jistá jestli příští rok s Čedokem na dovolenou pojedeme když jsme měli takovou špatnou zkušenost a myslím si že za takhle zkaženou dovolenou je jejich kompenzace dost malá.
Smlouva o zájezdu č. 19059672
Požaduji kompenzaci za zájezd a ne slevu na další zájezd
|
Tweet |
Za vady zájezdu odpovídá pořadatel zájezdu, tedy cestovní kancelář. Je na pořadateli, s jakými hotely spolupracuje a nese rizika toho, že nebudou poskytovat své služby správně.
Ustanovení § 2540 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, říká: "Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu v souladu s § 2537 odst. 2, má zákazník právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady." Spotřebitel má nárok na poskytnuti slevy z ceny zájezdu, který vykazoval vady (tj. na vrácení čísti zaplacené částky). Řešení, kdy pořadatel poskytne slevu na budoucí zájezd tedy neodpovídá zákonu a spotřebitel má nárok na slevu z ceny zájezdu, který měl vady.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.