Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Na internetových stránkách Datartu jsem zakoupil Televizor JVC LT 49VU83L
Televizor mi byl doručen a po zapnutí jsem zjistil, že je vadný, po zapnutí byla obrazovka černá. Závadu jsem nahlásil, televizor mi byl vyměněn.
Druhý televizor mi byl doručen, ale z vážných rodinných důvodů jsem musel nutně odjet mimo ČR. Vrátil jsem se až po uplynutí 14 denní lhůty pro vrácení spotřebiče.
Po návratu jsem zjistil, že televizor nemá čistý obraz, objevují se skvrny v obličejích osob, barvy jsou rozpyté, tmavé barvy kostičkují. Ve tmavých scénách není nic vidět.
Zavolali jsme tedy technika, který vyzkoušel obraz na 4K YUTUBE (smyčka)- bez závady. Ve zprávě uvedl, že výrobek odpovídá specifikaci výrobce, problém je v signálu. Doporučil mi stáhnout si aplikaci zdarma SKYLINK - obraz byl se stejnými závadami.
Já, jako spotřebitel se dívám na standardní signál, který přijímám buď z kabelu UPC, nebo Satelitu a ne na smyčku 4K YUTUBE.
V prodejně také běží smyčka a ne reálný signál v domácnostech. Jak mám tedy jako laik rozpoznat kvalitu televize. Navrhl jsem prodejci, výměnu televizoru za jiný model, případně i s doplatkem. Můj návrh však zamítli z důvodu, že jsem měl možnost využít 14 denní lhůty pro vrácení.
Kdybych nebyl nucen neprodleně odjet, určitě bych tak učinil.
Společnost nám reklamaci tedy neuznala.
Televizor JVCLT-49VU83L
Výměna televizoru za jinou značku a doplatím případný rozdíl v ceně.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.