Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#3566Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 měsíců 8 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.06.2014, před 11 lety

Ludmila Štindlová

Znění stížnosti

4.11.2013 jsem si objednala elektrický dvouvařič JATA V532, který byl inzerován jako dvě ploténky s průměrem 18cm a na obrázku byla znázorněna červeně plocha ( později jsem ji spočítala jako 90% celkové plochy ploténky). Když jsem vařič začala používat, zjistila jsem, že se ploténky rozehřívají pouze v průměru 14 cm ( tj. 60% plochy). Myslela jsem si zprvu, že reagují na menší průměr nádobí. Když jsem ale posléze použila nádobu s průměrem větším, ploténky zůstávaly jen 14 cm. 14.4.2014 jsem uplatnila reklamaci a očekávala jsem, že ploténky vymění. Místo toho mi 5.5.2014 přišla SMS a mailová výzva, abych se dostavila převzít reklamaci. Tam jsem dostala jakési vyjádření Elektroservisu Mulač.r.o., že je to v pořádku. Ihned jsem napsala nesouhlas se závěrem a oznámila jsem odstoupení od smlouvy podle § 616 Obč.zákoníku. Mall nereagoval,a proto jsem jim 6.5.2014 ( t.j.po 30 dnech) sdělila, že trvám na odstoupení od smlouvy v tomto znění : "Odstupuji smlouvy na základě § 616 odst.1,2,3 a 4 a § 622 odst. 2 Občanského zákoníku. Protože včera uběhla lhůta 30 dní, rozšiřuji důvod k odstoupení ještě o § 19 odst.3 Zákona na ochranu spotřebitelů.
Upozorňuji, že kupní smlouvu jsem uzavřela s firmou Mall.cz, nikoliv s ELBERRY s.r.o., či jinou dodavatelskou firmou.
Očekávám tedy, že mi do 20.6.2014 poukážete zaplacenou částku
1999,- Kč na můj účet č. 109782018/0300, abych nemusela věc řešit prostřednictvím právní pomoci."
Uvedená částka na účet nedošla, ani firma nijak nereagovala.


Produkt

reklamace č. 2600124496, vařič JATA V5321, kat.č.EBO83, prodejní doklad 5007823261, daqtum prodeje 4.11.2013,


Požadované řešení

Předpokládala jsem opravu výměnou plotének, ale protože to neprovedli, požaduji vrátit zaplacenou cenu. Výrobek nesplnil mé očekávání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2014 10:41, před 11 lety

Pokud byla reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se za to, že rozpor s kupní smlouvou existoval již při převzetí věci. Prodávající by měl prokázat, že zboží v době převzetí odpovídalo požadavkům § 616 odst. 1 a 2 občanského zákoníku.
Pokud prodávající nebude nadále reagovat, doporučujeme spotřebitelce konzultaci se znalcem, který by k reklamaci mohl podat své odborné stanovisko, které by potvrdilo nebo vyvrátilo oprávněnost reklamace. V případném soudním sporu se tím i vylepší důkazní postavení spotřebitelky. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.7.2014 14:41, před 11 lety

Vážená paní Štindlová, kontaktuji Vás jménem společnosti Mall.cz. V případě, že servisní technik ani po testech neodhalil nějakou závadu výrobku, byla bohužel tato reklamace zamítnuta. Samozřejmě pokud s tímto rozhodnutím nesouhlasíte, doporučujeme se obrátit na jiný autorizovaný servis. V případě zájmu mne prosím kontaktujte na emailové adrese overeno@mall.cz.

Veronika,
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.7.2014 19:53, před 11 lety


Ludmila Štindlová

Vážená paní Veroniko,

Vyzvala jste mne, abych Vám napsala na tuto adresu, neuvedla jste příjmení.
Obrátila jsem se na webovou stránku D-test Stížnosti poté, co jste nereagovali na můj mail poslaný na vaši firemní adresu info@mall.cz dne 5.6.2014 a ani nepoukázali zaplacenou částku na můj účet, nejen do 20.6.2014, kteroužto lhůtu jsem vám dala, ale ani do dnešního dne.
Jak z průběhu mé záležitosti vyplývá, texty se u vás nečtou jak při uplatnění reklamace, tak ani zmíněný mail, a proto nereagujete adekvátně, uvádím znovu celý text :

„Dne 14.4.2014 jsem uplatnila reklamaci č. 2600124496 na od vás zakoupený dvouvařič JATA V532 z důvodu, že neodpovídá deklarovaným parametrům – uvedený průměr obou plotýnek je 18cm, skutečná hřející plocha je 14 cm. Rovněž na vyobrazení jak v nabídce, tak na přepravním obalu je patrný rozdíl. Dodatečně udávám – na obrázku je červené 90% plochy, ve skutečnosti 60%. Při použití větší nádoby než 14cm, je výkon na okrajích slabší. Očekávala jsem opravu, nejspíše výměnou plotýnek.
Protože jste mi 5.5.2014 sdělili, že není reklamace uznána, uplatnila jsem téhož dne nárok na odstoupení od smlouvy na základě § 616 odst.1,2,3 a 4 a § 622 odst. 2 Občanského zákoníku. Protože včera uběhla lhůta 30 dní, rozšiřuji důvod k odstoupení ještě o § 19 odst.3 Zákona na ochranu spotřebitelů.
Upozorňuji, že kupní smlouvu jsem uzavřela s firmou Mall.cz, nikoliv s ELBERRY s.r.o., či jinou dodavatelskou firmou.
Očekávám tedy, že mi do 20.6.2014 poukážete zaplacenou částku 1 999,- Kč na můj účet č. ..........., abych nemusela věc řešit prostřednictvím právní pomoci.“

5.5.2014 jste mi mailem a SMS sdělili, že je reklamace vyřízená a při osobní návštěvě téhož dne jsem obdržela vyjádření Elektroservisu, kde jsou uvedeny technické parametry - Ohmy a únikový proud, s tím, že je funkční. Podstata problému je, že jste uvedli v popisu závady, že je nefunkční a jak jistě uznáte, to není předmětem mé reklamace. Nereklamovala jsem, že nefunguje, ale že jeho výkon je snížen oproti údajům v reklamě i na snímcích. Jistě uznáte, že toto posouzení odborným servisem je irelevantní.
Za pomoci vaší pracovnice jsem překontrolovala stav vařiče připojením k proudu a zjistila jsem, že je stav nezměněn. Z toho důvodu jsem na místě uplatnila právo odstoupit od smlouvy, tak jak jsem poté uvedla i v mailu. Od té doby jsem nebyla z vaší strany kontaktována žádným způsobem a proto jsem se obrátila na organizaci D-test. Vařič zůstal u vás.

Doporučuji vám seznámit se se zněním §616 odst.1,2,3,4 a §622 odst.2 starého Občanského zákoníku a § 19 odst.3 Zákona na ochranu spotřebitelů a urychleně ukončit reklamaci převedením částky 1999,-Kč na můj účet.

S pozdravem

Ludmila Štindlová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2014 10:47, před 11 lety

Dle ustanovení § 616 zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Odstavec dva dále stanoví, že nestanoví-li občanský zákoník jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
To znamená, že prodávající neodpovídá pouze za funkčnost výrobku, ale odpovídá i za to, že zboží má vlastnosti výše uvedené. Pokud tomu tak není, jedná se o rozpor s kupní smlouvou a rozpor s kupní smlovou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak. Jedná se o vyvratitelnou právní domněnku, kdy důkaz opaku provádí prodávající.
Pokud se nepodaří opak prokázat, spotřebitel má právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2015 14:58, před 10 lety

Jelikož se s ohledem na vyjádření stran nepodařilo dosáhnout dohody, stížnost uzavíráme. Spotřebitel má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení, vhodné je právní zastoupení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.