Společnost


Nákupy s.r.o

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35665Navrácení jen část sumy při odstoupení od smlouvy do 14 dní

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 3 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.09.2019, před 5 lety

Martina Frydrychová

Znění stížnosti

Dobrý den,

koupila jsem si na stránkách www.parfumela.cz parfém v hodnotě 3298 Kč a s poštovným konečná suma tvořila 3486 Kč. Když parfém dorazil, byl zabalen v krabičce a celofánu, který jsem samozřejmě musela porušit, abych parfém mohla vyzkoušet. Hned na první přivonění jsem poznala, že je již prošlý, protože jsem parfém používala léta a vím, že takto nikdy nevoněl. Kontaktovala jsem tedy prodejce s tím, že chci produkt vrátit a on se mě začal vyptávat z jakého důvodu. Odpověděla jsem mu, že dle zákona mám nárok vrátit produkt bez udání důvodu do 14 dní a na to mi bylo sděleno, že v případě, že jsem produkt rozbalila tak o toto právo přicházím. Opět jsem se ohradila, že to není pravda a obchod se mnou přestal komunikovat, přestože jsem je dennodenně kontaktovala. Balíček si z pošty vyzvedli až po 15 pracovních dnech a po dalších 14 dnech a mých naléhavých urgencích mi zaslali částku 2789 kč s tím, že jsem porušila celofán a to patří mezi hygienické obaly a že můžu být ráda, že mi vrátí vůbec něco. Chci se zeptat, zdá mají na toto jednání právo a co můžu případně s danou situací dělat. Děkuji.


Produkt

parfém Chloe love Florale 50 ml


Požadované řešení

Navrácení celé částky za parfém + poštovné


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2019 15:42, před 5 lety

Podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku skutečně není možné od smlouvy odstoupit, pokud předmětem smlouvy byla dodávka zboží v uzavřeném obalu, ze kterého zboží bylo vyjmuto a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Příkladem takového zboží může být například zubní kartáček, rtěnka nebo třeba i matrace.

Parfém však pod výše uvedenou výjimku nespadá, neboť při porušení obalu nedochází k takové kontaminaci zboží, která by měla za následek úplné znehodnocení věci. Pouze pokud spotřebitelka část věci spotřebovala (např. tím, že parfém vyzkoušela), mohl by prodávající žádat náhradu škody za snížení hodnoty zboží (výpočet náhrady by se odvíjel od skutečné spotřeby parfému), právo odstoupit od smlouvy však ale spotřebitelce zůstává.

Evropská směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU o právech spotřebitelů v bodě 47 preambule stanoví: „Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně.“ V prodejně (kamenném obchodě) zákazník nebude postupovat tak, že zboží vybalí z krabice a tu následně poškodí. Pokud tedy prodejce obdrží od spotřebitelky zboží s poškozeným originálním obalem/bez obalu, má právo na přiměřenou náhradu za to, že neoriginálně zabalené zboží nebude možné prodat za plnou cenu. Přesná výše takové náhrady nikde stanovena není. Výši slevy lze určit podle dosavadních zkušeností s poptávkou zákazníků po zboží bez originálního zabalení, popřípadě s poškozeným obalem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2020 16:44, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.