Společnost


Interdate S.A.

Počet nahlášených stížností:682
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

82%
18%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#35671Pozdní upozornění na prodloužení členství

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.09.2019, před 5 lety

Lucie Ederová

Znění stížnosti

Dobrý den,

momentálně řeším se společností C-date nepříjemnou situaci, kdy jsem si aktivovala 25.7.2019 na měsíc jejich službu v rámci seznámení. Nicméně uběhl měsíc a při své pracovní vytíženosti jsem si neuvědomila, že další měsíc využívám členství bez platby a společnost mě neupozornila skoro měsíc na tuto skutečnost, že požadují platbu. Ozvali se až tehdy, když jsem jim písemně posílala žádost o ukončení svého členství. Reagují poté tím způsobem, že si stáhnou sami peníze z mého účtu, kde jsem jim jasně odpověděla, že tam peníze nebudou. V krátkém čase asi dvou dnů přišlo, že mám zajistit dostatek peněz, aniž by napsali o jakou částku se jedná. Dále do dalších dvou dnů, poslali už dlužnou částku s poplatkem navíc. Porušili tím tedy včasné reagování dle zákona na ochranu spotřebitele a občanského zákoníka. Pokud se za celý měsíc neozvou, nechávají členy své služby používat měsíc zdarma, aby pak mohli takto reagovat, vyjadřuje to své. Dále jsem jim poslala na email tyto skutečnosti, kde se s nimi požaduji domluvit na uhrazení pouze využité doby platnosti členství.
Navíc členství se nedá vypovědět, protože postup na požadovanou výpověď se automaticky přepne na prodloužení prémiového členství a musíte jim napsat písemnou výpověď. Nicméně co jsem četla stížnosti, které se na tuto společnost hromadí, tak i přes písemnou výpověď emailem uživateli nevyhověli a to přesto, že dodržel včasnou výpověď. Tedy je to v rozporu se zákony, přesto, že klient odklikne souhlas aktivací jejich služby.Pokud by měli vše nastavené slušně jako například společnost eDarling, nepřicházeli by o tolik uživatelů. Momentálně čekám na vyjádření společnosti se žádostí pozastavení dluhu, protože tam oznamují, že situaci může řešit agentura na vymáhání dlužné částky a tím budete zapsány do registru dlužníků. Vše mám písemně dokumentováno a následovně čekám na domluvu se společností.
Správný postup má být nastaven tak,že částku mají požadovat už při prvním dnu v měsíci prodloužení a ne až po měsíci, kde najednou urgují uhradit peníze i s částkou navíc.
Aktivace byla založena na adrese:ederova.lucie@seznam.cz.Uhradit požadovanou částku mám do 27.9.2019.


Produkt

Prémiové členství


Požadované řešení

Požaduji společnost, aby mi na základě uvedené stížnosti poslala pouze částku na využitou na dobu mého členství. Jak píši výše, měsíc společnost nereagovala na využívání členství zdarma a to je v rozporu se zákony. Uživatele má urgovat včas a předem první den v měsíci prodlouženého členství a ne ve chvíli, kdy se jim ozvu a najednou požadují peníze obratem. Žádám o prodloužení možnosti řešení i platby. Měsíc mě nechali využívat členství zdarma bez požadování jediné urgence platby. Potřebuji se společností domluvit na úhradě platby a prodloužení doby řešení z důvodu krátkého času na požadování platby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2019 11:40, před 5 lety

V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).

Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné e-mailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.9.2019 14:01, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: zdenek.vencl@c-date.com

Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.9.2019 15:32, před 5 lety


Lucie Ederová

Dobrý den,

poštu mám velmi dobře nastavenou a automaticky mi chodíte do doručené pošty. Úmyslně nereagujete už čtyři dny, aby neoprávněný dluh rostl. Když Vám byly zaslány jiné dotazy, odpověď byla velmi rychle. Následovně žádné emaily od Vás nemám od 21.09.2019, kde Vám skoro každý den posílám urgenci k mé záležitosti a stále nemám zpětnou vazbu. Společnost dTest Vám potvrdila co bylo porušeno. Vzhledem k tomu, že ode mě máte přeposlaný můj požadavek od pondělí tak 3x s postupem vyřešení, který požaduji výše, nebudu posílat znovu emaily na Vámi zaslanou adresu, můžete se ji tam za neoprávněně způsobné problémy přeposlat sami.

Navíc Vás žádám o odpověď na tuto stránku. Z mé emailové adresy ederova.lucie@seznam.cz, Vám bylo zasláno již dost. Upřímně se nedivím, že více lidí na Vás chce podat hromadnou žalobu, když jak nejenom výše popisuji já, máte takovéto jednání. Je tu více stížností ve stejném nebo jiném směru.

Od 21.9.2019 Vás skoro každý den urguji na dokončení řešení, abych Vám mohla uhradit částku do konce měsíce září, vzhledem k výše porušeným zákonům vůči spotřebiteli požaduji smazat profil a následovně chci potvrzení, že je můj profil smazán. Uhradím Vám částku, kterou mi pošlete prosím Vás sníženou a požaduji to tím vším ukončit.

Neoprávněný dluh, který mi přišel na moji výše uvedenou emailovou adresu hradit nebudu. Jak píši v prvním vyjádření, měsíc jste se neozvali s požadavkem platby a v mé reakci na zrušení profilu obratem požadujete do týdne uhradit částku? Navíc jsem Vám psala, že na účtu nebudou peníze a nereagovali jste na mé emaily. Vše máte v prvním vyjádření. Do 27.9.2019 nebudu hradit částku, která přišla na výše uvedený email.

Na můj email z registrované adresy úmyslně nereagujete a mám Vám je zasílat znovu? Jaký to má smysl, když máte vše evidováno v jedné firmě a požadavky jsem poslala více než jednou? Přepošlete si je tam prosím Vás. Můj email zde máte uvedený.

Děkuji za pochopení a dořešení vzniklé situace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2019 06:15, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2019 22:04, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.