Společnost


JAREA, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35674Neuskutečněný pobyt na 3 noci v Penzionu Zlobice za 3421,-Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.09.2019, před 5 lety

Ladislav Nidrle

Znění stížnosti

Pobyt mohl být čerpán do 20.12.2019.Zaplaceno převodem na účet
v 5/2019. Nyní po kontaktu Penzionu Zlobice jsem dostal informaci,
že s portálem Slever skončili spolupráci ohledně jeho insolvence !!?
To znamená ,že přijet mohu,ale platit budu znovu.Penzionu již Slever
pobyty-zakoupené poukazy neproplácí.
Jak dostanu své peníze zpět?
Nabízenou službu jsem zaplatil,ale čerpat ji nemohu !!

Nidrle Ladislav
Franklinova 571
46015 Liberec 15
mob.: 723509612
lnidrle@upcmail.cz


Produkt

Penzion Zlobice-Zlobice 45 , tel.724 794 224


Požadované řešení

Pokud nemohu uskutečnit zaplacený pobyt,požaduji vrácení
zaplacené částky tj.3421,- Kč

částka byla zaplacena na účet :2105996456/2700 V.S.7368343


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2019 12:25, před 5 lety

Z obchodních podmínek (https://www.slever.cz/obchodni-podminky) společnost JAREA, s.r.o. vystupuje jako zprostředkovatel poskytnutí služeb (kdy je pomocí zprostředkovatele smlouva uzavřena přímo s poskytovatelem služby, např. hotelem) nebo jako přímý prodávající. Postup v případě nesplnění závazku se v těchto situacích liší.

Jde-li o zprostředkování, pak se odpovědnost slevového portálu váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti.

V případě platební neschopnosti slevového portálu je pro spotřebitele příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitel voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník poskytující službu. Insolvence slevového portálu na takový závazek nemá vliv. Poskytovatel služby (hotel, penzion, cestovní kancelář) si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - hotel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").

Tím, že si spotřebitel objednal zájezd přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a poskytovatelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování/zájezd objednán. Poté vznikla spotřebiteli povinnost zaplatit, což učinil a poskytovateli vznikla povinnost ubytovat zákazníka nebo splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí služeb trvat. V případě kdy slevový portál vystupoval jako zprostředkovatel, doporučujeme kontaktovat poskytovatele a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.

Nepodaří-li se spor s poskytovatelem (v případě kdy slevový portál vystupoval jako zprostředkovatel) vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Hůře jsou na tom ti, s nimiž slevový portál uzavřel kupní smlouvu (nebo smlouvu o poskytnutí služeb) v postavení prodávajícího (poskytovatele). V takovém případě bylo třeba, aby se spotřebitel pohledávky z nesplněného závazku přihlásil svou pohledávku přihláškou do insolvenčního řízení. Dne 18. 7. 2019 bylo rozhodnuto o úpadku společnosti a o prohlášení konkursu na její majetek. Všichni věřitelé společnosti mohli své pohledávky uplatňovat pouze v insolvenčním řízení a to jejich přihlášením. Přihlásit pohledávku bylo bohužel možné pouze do 18. 9. 2019, později přihlášené pohledávky není možné v insolvenčním řízení uspokojit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2019 06:14, před 5 lety

Dne 18. 7. 2019 bylo rozhodnuto o úpadku společnosti a o prohlášení konkursu na její majetek. Všichni věřitelé společnosti mohli od tohoto okamžiku uplatňovat své pohledávky za společností pouze v insolvenčním řízení a to jejich přihlášením. Přihlásit svou pohledávku však bylo možné do 18. 9. 2019. Pokud spotřebitel do uvedeného dne nepodal přihlášku své pohledávky, nemůže již do uvedeného řízení vstoupit. Pokud by byl ale konkurs zrušen, má spotřebitel opět možnost domáhat se svého práva přímo po společnosti.

Jelikož se spotřebitelé mohou svých nároků domáhat pouze v insolvenčním řízení, stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.