Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
6.9. 2019 jsme se ženou v Praze zakoupili vůz Fiat Croma rok výroby 2008 - 4J68690 byla s námi sepsána kupní smlouva a pod. Je v ní uvedeno, že vůz je ve zhoršeném technickém stavu, což uvádí v každé smlouvě prodaného vozu v autodiskont. Nicméně, po evidenční prohlídce bylo zjištěno, že auto má jiné disky, než je uvedeno v technickém průkazu a proto nebylo auto vyhovující k přepisu. Ihned jsem konktaktoval reklamace, dovezl na sepsání reklamace a dnes mi přišlo rozhodnutí, že reklamaci zamítají. Ve smlouvě, v předávácím protokolu, NIKDE není uvedeno, že na autě jsou jiné disky, než mají být dle velkého techničáku. Odůvodněno : Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil.
1) Podotýkám, že se stavem jsem byl seznámen, ale ne s techničákem, který mi přišel po týdnu domů.
Dále : Předmětem reklamace není vada, za níž prodávající odpovídá, a proto reklamaci zamítá.
2) Nereklamoval jsem vadu, ale skutečnost, že na autě jsou jiné disky, než předepisuje velký tech. průkaz.
Jelikož ve vyjádření bylo, že mi jako projev dobré vůle nabízí kompenzaci ve výši 2500,- a je požadováno uzavřením dohody o narovnání reklamace. Já dále k 2500,- požaduji i bezplatnou výměnu disků (tzn, kompletní přezutí, vyvážení a geometrii kol), jelikož jsem si zakoupil již aktuální dle techničáku a tím by se mi vyrovnali náklady spojené s koupí nových disků.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Macáku,
Vaši stížnost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, Auto Diskont
Hodnocení:
Komentář: Dobry den, ano, vše se vyřešilo, disky se vyměnili. Děkuji za kladne vyřízení.