Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Dobry den,
moc nás mrzi, že jste zrušili naší dovolenou 13 dní před odjezdem, vybrali jsme si zájezd ve cca stejném termínu rez. č. 19 105 780 také na Krétu s tím, že nebudeme platit doplatek ceny. Dle sdělení pana Zemánka, produktový manažer naší nabídku odmítl s tím, že trvá na zaplacení doplatku. Dle zákona máme odpuštění doplatku nárok
Podle § 2534 odst. 1 občanského zákoníku zrušil-li pořadatel zájezd, nabídne zákazníkovi náhradní zájezd celkově odpovídající alespoň tomu, co bylo původně ujednáno, pokud je v pořadatelových možnostech takový zájezd nabídnout.
Ustanovení § 2534 odst. 2 téhož zákona říká, že dohodnou-li se strany o náhradním zájezdu, nemá pořadatel právo zvýšit cenu, i když je náhradní zájezd vyšší jakosti. Je-li náhradní zájezd nižší jakosti, vyplatí pořadatel zákazníkovi rozdíl v ceně bez zbytečného odkladu.
Další ustanovení § 2535 odst. 1 občanského zákoníku stanoví, že zruší-li pořadatel zájezd ve lhůtě kratší než dvacet dnů před jeho zahájením, uhradí zákazníkovi penále ve výši 10% z ceny zájezdu. Právo zákazníka na náhradu škody tím není dotčeno.
Vyhlášení stopstavu v hotelu se nedá považovat za vyšší moc, pořadatel se tedy nemůže svých povinností zprostit.
Podle § 2542 občanského zákoníku máte dále právo na náhradu škody, která Vám v důsledku zrušení zájezdu vznikla. Podle tohoto ustanovení pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
O náhradní zájezd máme stále zájem, ale pokud to není z Vaší strany akceptovatelné trváme na uhrazení 100% strorna + 10% penále za zrušení zájezdu v době kratší než 20 dní před odjezdem.
Cena zájezdu : 25 142,-Kč + 10% penále, celkem: 27 656,- Kč
Částku 27 656,- Kč zašlete na č.ú. (viz referenční údaje)
Ladislav a Ivana Kinštovi
Trváme na náhradním zájezdu termín 2.10.2019-10.10.2019
|
Tweet |
Spotřebitel uvádí ve znění stížnosti ustanovení občanského zákoníku, která však byla již novelizací zrušena. Povinnost nabídnout alternativní zájezd tak pořadatel zájezdu nemá.
Ustanovení § 2536 OZ říká, že "pořadatel může odstoupit od smlouvy, pokud mu v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu."
A dále také: "Pořadatel v těchto případech vrátí zákazníkovi veškeré uhrazené platby za zájezd, nevzniká mu však vůči zákazníkovi povinnost k náhradě škody."
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel se může tedy také obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://www.coi.cz/informace-o-adr/).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.