Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 17.8.2019 jsem v pražské pobočce AAA Auto zakoupil vůz VW SHARAN. Vůz jsem zakoupil na tkzv. dojetí. Příští rok jsem ho chtěl využít při stěhování a úpravách na domě a zakládání zahrady. Proto pro mne při výběru byla kromě pořizovací ceny rozhodující především platnost STK. U tohoto vozu byla platnost STK inzerována do 12/2020. To mi ústně potvrdil prodejce, stejně tak mě o platnosti STK do 12/2020 ujistila ústně i paní Veronika Čermáková, která se mnou sepisovala kupní smlouvu. A následně platnost STK do 12/2020 mám i v kupní smlouvě. Bohužel až po měsíci, 18.9.2019 mi přišel z AAA Auto můj TP a OTP a platnost je zde pouze do 12/2019. Tedy už jen necelé tři měsíce, když nepočítám měsíc, kdy jsem neměl od AAA Auto TP a OTP a nemohl vůz užívat. Na moji telefonickou reklamaci mi nabídli jako kompenzaci 1.000Kč. Ať si STK udělám sám na vlastní náklady, že je to vlastně moje chyba. Bez omluvy, bez zardění. Nabízejí mi 1,000 Kč a přitom mi píšou, že technické agregáty jsou za hranou své životnosti a automobil vyžaduje zvýšenou míru oprav a údržby pro zachování funkčnosti a pro schválení při STK. Dále jsem navíc zjistil, že rozpor v najetých km je nehorázných 138.000 km, samozřejmě v můj neprospěch. Přitom se lze domnívat, že o skutečném stavu najetých km v autobazaru AAA Auto věděli, protože v minulosti tento vůz několikráte přímo vlastnili!!!
VOLKSWAGEN SHARAN 1,9 TDI 85 kW, r.2002
Zajištění a uhrazení nové STK včetně emisí autobazarem AAA Auto tak, aby skutečnost odpovídala kupní smlouvě. Druhým řešením je pro mne přiměřené finanční odškodnění, odpovídající pochybení autobazaru, které by alespoň z části kompenzovalo náklady na neplánovanou STK, bez které nemohu nově zakoupený vůz od poloviny letošního roku používat. Třetím řešením je pro mne automobil vrátit zpět autobazaru proti vyplacení celé mé nákupní ceny včetně pojištění, tedy částky, kterou jsem autobazaru celkově uhradil při nákupu auta. Jsem připraven po dohodě přistavit vozidlo okamžitě. Pochybením autobazaru AAA Auto, ať už nechtěným nebo úmyslným, jsem v nezáviděníhodné situaci.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uzavřel smlouvu na základně nesprávných, nebo zamlčených informací, může se jednat o smlouvu uzavřenou v omylu. Vůči společnosti je možné namítat neplatnost smlouvy z důvodu uvedení v omyl o rozhodující okolnosti dle § 583 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jestliže byl spotřebitel skutečně uveden v omyl, měla by být uzavřená smlouva neplatná.
Stížnost na nekalé praktiky může spotřebitel podat na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI.
Pokud tachometr vozu vykazuje méně najetých kilometrů, než je tomu ve skutečnosti, pak je možné řešit spor občanskoprávní cestou – odstoupením od smlouvy anebo požadováním přiměřené slevy,
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Šafáři,
jak jsem byla informována, kolegové z oddělení péče o zákazníky vás kontaktovali s tím, abyste se dostavil na kteroukoli naši pobočku sepsat reklamaci, která bude následně posouzena. S sebou prosím nezapomeňte přinést veškeré podklady potřebné pro sepsání reklamace (kupní smlouvu, předávací protokol, 1 doklad totožnosti).
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den paní Míková,
pokud tvrdíte, co tvrdíte, pak Vám vaši kolegové tedy prostě lhali. Nikdo mne z vašeho oddělení péče o zákazníky nikdy nekontaktoval s tím , abych se dostavil na vaši pobočku AAA Auto k sepsání reklamace.
Jediný kontakt jsem inicioval já a telefonicky u vás v oddělení péče o zákazníky, reklamoval rozpor v platnosti STK ve smlouvě a skutečností uvedenou ve velkém TP a to okamžitě, když jsem se tuto skutečnost dozvěděl. Reklamaci se mnou vyřizoval p. Poláček. Nejprve mi řekl, že je to má chyba a že nemají potřebu něco řešit. Když jsem se ohradil a nesouhlasil, slíbil mi, že to probere s nadřízenými. Po chvilce mi volal, že po konzultaci s nadřízeným a vedením společnosti AAA Auto, jsou ochotni mi vyplatit 1.000 Kč. Opět jsem nesouhlasil. On mi řekl, že nabídka je bohužel konečná. Vím, že všechny hovory monitorujete, můžete si tedy pravost mého tvrzení lehce ověřit. Proto jsem se ještě, před podáním žaloby na vaši společnost, pokusil o mimosoudní vyřešení této nepříjemné situace prostřednictvím společnosti D-TEST. Vím, že je to společnost poměrně uznávaná a hlavně nestranná. K posouzení reklamace máte vše u sebe: kupní smlouvu, předávací protokol i kopii mého dokladu totožnosti, dokonce i protokol z evidenční kontroly, který jsem pro vás musel udělat až já, abych vyřešil váš nevyřešený problém s předchozím majitelem mého vozu a mohl se tak vůbec udělat převod z něho na vás a z vás na mne. Auto dobře znáte, máte o něm bohatou dokumentaci. Podotýkám, že skutečná platnost STK končí za necelé 2 měsíce, pak bude auto "uzemněno". Jinak vše je v předešlé mé stížnosti. Podotýkám, že se tímto domáhám pouze toho, na čem jsme se při nákupu vozu dohodli a nákup stvrdili podáním rukou. Možná jsem ze staré školy a možná i proto jsem zvyklý dotahovat nedořešené věci až do úplného konce. Děkuji. S pozdravem Ing. Jiří Šafář
Vážený pane Šafáři,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili a vše dořešili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
nevím, do jaké míry jste skutečně v obraze ohledně řešení vašich reklamací. Nemyslím to zle, jenom se ptám, jestli o těch reklamacích, ke kterým se vyjadřujete, něco víte. Má záležitost vyřešena doposud není a to do konce platnosti STK, okolo které se celý náš problém točí, zbývá pouhý měsíc. Poté bude auto uzemněno. Dne 25. 10. 2019 jsem vám zaslal doporučený dopis se shrnutím dosavadního průběhu jednání i s návrhem konečného řešení. Do této chvíle / 5. 11. 14 hod./ nikdo z vaší společnosti na něj nereagoval a nespojil se se mnou, abychom vše dořešili, jak píšete. Paní Míková, četla jste ten můj dopis Vy? ... Na otázku: Jak jsem spokojený - odpovídám : Nejsem spokojen. Nejsem spokojen s přístupem odpovědných pracovníků ve vaši společnosti. Nejsem spokojen s tím, jak je stavíte k situaci, kterou jste plně zavinili a nejste schopni a co je horší, ani ochotni se k ní postavit čelem. Děkuji a snad už příště napíši : vyřešeno. S pozdravem Jiří Šafář
Vážený pane Šafáři,
podle původních informací měla být věc vyřešena jinak, než jste nakonec ve svém dopise navrhoval. Na dopis jsme reagovali rovněž dopisem, o kterém předpokládám, že Vám již dorazil. Dopis obsahoval z naší strany konečnou nabídku. Věřím, že nyní je již vše vyřešeno k oboustranné spokojenosti.
S pozdravem Jitka Míková
Dobrý den,
ano, věc vyřešena je. Nejsem a nemohu však být s vašim přístupem a výsledkem jednání spokojen. Přesto jsem se rozhodl ve sporu s vaší společností nepokračovat, nestojíte mi totiž za to.
Mé zdraví a klid jsou přednější, než vyhraný spor s vámi.
Nechtěl bych být jeden z vás, nechtěl bych pracovat v takové společnosti, jako je ta vaše a to mi věřte.
S pozdravem Jiří Šafář
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Vše jsem popsal výše dne 27.12.2019. Považuji věc za uzavřenou.