Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přibližně v měsíci březnu jsme dostali nabídku na zastínění zimní zahrady od zmiňované firmy od pana D. S., coby jednatele firmy. Byla uzavřena smlouva o dílo pod č. ZK02-190219, která byla podepsána dne 6.3.2019. V této smlouvě je termín dodání 5-7 týdnů od úhrady zálohy. Ta byla zaplacena následující den. Začátkem června po urgencích se firma dostavila k montáži. Na to měla vyhrazené 2 dny, ale přijeli až druhý den bez potřebného montážního nářadí. Rozbitím skel způsobili škodu ve výši 5 tisíc Kč.Přes úsilí se jim nepodařilo řádně zprovoznit stínění. Po zhruba měsíční pauze se opět dostavili s tím, že montáž dokončí. Po neúspěchu nám bylo řečeno, že zadali firně Isotra žádost o montéry, kteří toto vyřeší. Od této chvíle s námi pan jednatel přestal komunikovat. Po telefonickém dotazu na firmu Isotra jsme se dozvěděli, že je nikdo z f.Dallark nekontaktoval. K dokončení montáže a tudíž předání díla do této chvíle nedošlo, čímž byla smlouva porušena. Nevíme, jak dále postupovat.
Model veranda EN 13561:class 3
Žádáme o dokončení a zprovoznění stínění. Taktéž montáž slunečního a větrného čidla, které byla součástí dodávky, ale k jejich montáži vůbec nedošlo.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitel by v takovém případě mohl po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitel by také měl zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitel od smlouvy odstoupil. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebiteli vrátit peněžní prostředky.
Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící na Slovensku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.