Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,zaregistrovala jsem se na seznamce Singles50,zaplatila poplatek na zkoušku na 1 měsíc.Inzerovaná částka byla 39kc,strhli si 4xtolik.Za několik dni jsem napsala,že chci členství ukončit a deaktivovat profil.Následně jsem poslala výpověď,ale bohuzel nestihla jejich termín. Odpověděli mi,že výpověď nabyde platnosti,až vše uhradim,což je částka na 3 měsíce a pořádně navýšená.Před tím si chtěli strhnout částku z mého účtu,ale nepodařilo se jim to.Napsala jsem,že s tim nesouhlasím,že toto je překvapivě ustanovení.V jeden den jsem potom dostala 2 emaily,že můj účet je deaktivován a nelze jej používat a zároveň upomínku,ze musim zaplatit.Dnes mi přišla dalši upomínka s výhružkou,že předají moji adresu,kterou si zjistí,vymahačské firmě. Opět jsem je upozornila na predešlou konverzaci a moje námitky. Nevím,jak mám dále postupovat.Můžete mi prosim,poradit?Děkuji
Ustoupení společnosti od poplatků a definitivní ukončení našich vztahů
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Kontaktovala jsem je na výše uvedeném emailu a dostala odpověď,že to,že účet deaktivovali a nelze jej použivat neznamená,že členství je ukončeno. Trvají na zaplacení,poplatky prý nelze snížit ani zrušit. Pokud nezaplatim,částka se navýší a bude vymáhána.Vše je prý uvedeno ve smluvních podmínkách.
Jak jsme uváděli, požadavky společnosti na ukončení členství jsou dle našeho názoru nepřiměřené, navíc na základě nám dostupných informací není automatické prodlužování členství oprávněné, takže společnosti nevzniká nárok na uhrazení částky.
Dále uvádíme, že nám není znám případ, kdy by společnost vymáhala poplatek soudní cestou, natož prostřednictvím exekuce, ke které je potřebný pravomocný rozsudek.
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji o respektování ukončení členství a zastavení procesu vymáhání částky soukromoprávní cestou.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.