Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Dobrý den, dne 3.9.2019 jsme se měli vracet z dovolené v areálu Djuni přes Burgas letem QS 1183 s časem odletu 8.05 a návratem do Prahy 9.20. Skutečný návrat se uskutečníl až letem QS 1483 v 18.15. Po návratu jsem před více než čtrnácti dny požádal o smluvní náhradu za zpoždění v souladu s podmínkami EU pro mě a mojí ženu.Tento požadavek jsem poslal prostřednictvím mailové adresy přímo SmartWings jako dopravci. Kromě automaticky generované odpovědi jsem se dosud nedočkal žádné odpovědi. Ponechám li stranou skutečnost, že jsme na letišti v Burgasu neměli žádné informace, se smluvní dopravce nepostaral ani o minimální servis pro pasažéry, kteří na letišti uvizli často bez prostředků a malými dětmi. Rád bych Vám připomněl,že nás zájezd pro dvě osoby (číslu smlouvy 114032) stál 74 192,- Kč. S ženou se nedomníváme, že s ohledem na tyto prostředky si nezasloužíme podobné zacházení. Na rok 2020 již máme předobjednávku na zájezd (č.2494933) v ceně 75 536,- Kč. Moje žena je členkou club Čedok 276 866, tam si můžete přečíst naší historii klientů vaší firmy. Myslím, že je dost výmluvná. Proto žádám o urychlené řešení tohoto nepříjemného problému.
S pozdravem
PhDr. Radovan Havránek
Vyplacení smluvní náhrady v souladu s podmínkami EU pro letecké zpoždění nad 3 hodiny a vzdáleností nad 1500 km pro dvěosoby.
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn (cestující dosáhne cílového místa určení o tři nebo více hodin později, než je původně plánovaný čas příletu), obdrží dle čl. 7 nařízení ve světle rozsudku Soudního dvora Evropské unie ze dne 19. listopadu 2009, Sturgeon (C-402/07 a C-432/07), náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů.
Dle článku 3 tohoto nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, aby končil na letišti na území členského státu a zároveň byl operován evropskou aerolinkou.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.