Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, v lednu 2019 jsme kupovali tablet, 6.8.2019 jsme ho zasílali k reklamaci. Firma má na webu svůj reklamační protokol, který jsme vyplnili. Po 32 dnech od převzetí reklamace jsem firmu kontaktovala, že nemám žádné zprávy o vyřízení reklamace a chci vrátit peníze. Odepsali mi, že lhůta se protáhla na 60 dnů, protože v servisním protokolu, který jsem vyplnila jsme to odsouhlasili. V protokolu však stojí, že lhůta se protahuje dovozovým mobilním telefonům, nikde není uvedený tablet. 16.9. mi firma sdělila, že servisní středisko uznalo reklamaci a že mi tedy můžou vrátit peníze, poslala jsem jim své číslo účtu, ale do dnešního dne mi peníze nevrátili a na mé mailové dotazy nereagují. Firma má na webu uvedeno, že Dtest zde garantuje obchodní podmínky. Prosím Vás tedy o pomoc s vyřešením této reklamace. Děkuji. Tomková
tablet eSTAR Beauty HD 7" WiFi - Spiderman
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud došlo k odstoupení od smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace, pak zákon lhůtu k vyplacení částky neukládá. Není-li sjednán čas plnění, platí že věřitel může požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den paní Tomková,
Prosím Vás neuvádějte zde nepravdivé a lživé informace.
Reklamovala jste u nás tablet zn. eSTAR, který byl z oficiální české distribuce, nikdo Vám netvrdil opak!
Reklamace proběhla přesně v zákonné lhůtě a to konrétně do 29 dní od přijetí tabletu k reklamaci (navíc bylo přijato v období dovolených, ale i tak proběhlo vyřízení reklamace v zákonné lhůtě).
Dne 16.9.2019 jak uvádíte jedinou informaci pravdivě, Vám byl oznámen výsledek reklamace, nabídnuto celkem 3 řešení - nabídnuta sleva na jakékoliv zboží z našeho eshopu a to ve výši plné kupní ceny, kterou jste zaplatila za původní zboží, výměna zboží za nové, nebo vrácení plné kupní ceny - bylo uznáno odstoupení od KS.
Zvolila jste si vrácení kupní ceny, to jsme z naší strany potvrdili. Výplata za vrácené zboží probíhá standardně podle zákona a to nejpozději do 14 dní. Čili, opět naší spol. lživě napadáte, obviňujete z nedodržených termínů apod. a to opakovaně.
Po celou dobu s Vámi komunikujeme a trpělivě zodpovídáme veškeré Vaše dotazy, tudíž jsme touto stížností velmi zaskočeni.
S přátelským pozdravem,
Michal Makay
eMOBILKY.cz
Nemyslím si, že bych Vás nějak křivě obvinila, dne 11.9. mi váš kolega napsalt toto: "Dobrý den,
souhlasila jste bez výhrad s návrhem reklamačního protokolu. Tudíž stojíme za tím, že z naší strany nedošlo k žádnému porušení. Nicméně pokud nejste spokojena, můžete kontaktovat českou obchodní inspekci, která se zabývá řešením sporů. Kontakt naleznete na webu: www.coi.cz.
Jak jsem uvedl, přístroj se nachází v autorizovaném servise, kde se čeká na náhradní díl, který je objednán u výrobce.
Hezký den,
Adam Protivín
eMOBILKY.cz"
A také si nemyslím, že s se mnou trpělivě komunikujete, neboť jsem Vám 16.9. že žádám vrácení peněz,bez odpovědi.... Dne 24.9. jsem vás opět kontaktovala z jakého důvodu mi stále nejsou vráceny peníze a opět bez odpovědi. Kdybyste mi odpověděli nemusela jsem kontaktovat třetí stranu přes kterou reagujete ihned.
Tomková
Dovolíme se vyjádřit se k následujícímu tvrzení společnosti: "Zvolila jste si vrácení kupní ceny, to jsme z naší strany potvrdili. Výplata za vrácené zboží probíhá standardně podle zákona a to nejpozději do 14 dní. Čili, opět naší spol. lživě napadáte, obviňujete z nedodržených termínů apod. a to opakovaně."
Lhůta 14 dnů k vrácení peněz je stanovena pro případ odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku (typicky přes internet) - viz § 1832 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě reklamace, kde je lhůta určována § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je nutné vyřízení reklamace vč. případného vrácení peněz vyřídit ve lhůtě 30 dnů od uplatnění reklamace (doba, kdy prodávající čekal na součinnost ze strany spotřebitelky, např. na sdělení ČÚ, se nezapočítává).
Prodloužení lhůty k vyřízení reklamace je možné pouze na základě dohody, a to pouze ke konkrétnímu případu. Navíc jak spotřebitelka uvádí, v daném případě byl reklamován tablet, takže dle formulace v reklamačním protokolu, která zmiňuje pouze dovozové mobilní telefony, nelze o dohodě pro danou situaci vůbec uvažovat.
Společnost proto žádáme, aby jednala v souladu s certifikovanými obchodními podmínky a urychleně zajistila vrácení kupní ceny za zařízení.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.