Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, včera mi domů přišla zásilka od firmy MI SPORT d.o.o. ,protože nějaké zásilky očekáváme tak byla převzatá od společnosti GLS. Když jsem se na balík podíval zjistil jsem ze to je firma u které žádnou objednávku nemám a ona to jen zkusila. Bohužel tel je nefunkční a nevím jak to řešit. Děkuji moc
Shopolo-GrassT rimmer
Chtěl bych zboží vrátit a dostat peníze zpět.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena.
Vyžadování úhrady ceny neobjednaného zboží je agresivní obchodní praktikou podle ustanovení § 5b a přílohy číslo 2 písm. f) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále rovněž "ZOS"), kterou pokutuje Česká obchodní inspekce, pokud se jedná o tuzemský podnikatelský subjekt.
Pokud však spotřebitel smlouvu s prodávajícím uzavřel a bylo tak učiněno za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku (např. přes internet, telefonicky), má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Po odstoupení od smlouvy a vrácení zboží zpět prodávajícímu je prodávající povinen vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky a to rovněž ve lhůtě 14 dnů. Pokud tak neučiní, má spotřebitel právo žádat navíc zákonný úrok z prodlení.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící ve Slovinsku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.