Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na vás ve věci,reklamace rohové sedací soupravy do U. 16.1.2014 jsem si zakoupila sedací soupravu za 31.700 Kč. 23.4.2014 jsem jí byla na prodejně reklamovat. Sepsali se mnou protokol nadiktovala jsem závady tři, napsali jen dvě a já to podepsala.Závada byla prosezená sedačka, vytahaná látka, další závadu,že sedačka vrže nenapsali. 15.5.2014 přijel výrobce z Polska, protože výrobek je polský s prodejny s nimi nepřišel nikdo, aby to posoudil také prodejce. S výrobcem jsme našli další chyby, u šuplíku chyběla kolečka /zapomněli je tam dát/, na části lišty byla dána látka naruby, mezi rozkládací části a matracemi byla mezera asi 1,5cm. Vše opravil u mě v bytě.Takže na nové věci šest závad, to si myslím, že jich bylo dost. Jen neudělalí nic s prosezenou částí. Šla jsem to to říct na prodejnu, aby se na to přišel někdo podívat s prodejny. Prodejce přišel a řekl, že jsme je neměli pouštět a řekl, abych podala novou reklamaci za měsíc. Šla jsem podat novou reklamaci po čtyřech dnech 19.5.2014. Druhý den po opravě, opět látka povolená, ale ještě více než před tím. V reklamaci jsem udala,že žádám o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení sedací soupravy, nebot už nedůvěřuji výrobku a ani polskému výrobci a proto žádám o vrácení peněz. Za tři neděle opět přijeli z Polska na opravu, já jsem jim řekla, že jí opravit nechci a chci vrátit peníze nebo výměnu za novou. Za necelí týden mě volali z nábytku Obr, že polský výrobce zamítl výměnu, takže už nemám na nic nárok, že jsem odmítla opravu a oni, že sem jeli 200km. Ptala jsem se prodejce jestli už neplatí ani doba do ukončení záruky a oni řekli, že už vše skončilo. Chtěla jsem, aby mě dali protokoly o opravách, protože mě žádné nedali, že zavolají výrobci a oni je pošlou. Na prodejnu už je poslali, byla jsem si pro ně a oni mě je dali v polštině. Odmítla jsem je převzít, že polsky neumím a chci je v češtině, takže je dají překladateli. Vedouci mě řekla, že jsem měla při reklamě jen dvě vady hlášené /třetí nenapsali/ a že kdyby mě neřekl výrobce,že tam nedali kolečka k šuplíku tak jsem prý ani nevěděla, že tam mají být. Chtěla bych vědět také,jestli jednají správně se zákazníkem
Rohová sedací rozkládací souprava do U, značka DONÁTA, cena 31.700,- Kč
Při první reklamaci jsem chtěla jen opravu, při druhé chci odstoupit od smlouvy a vrátit peníze nebo výměnu za novou, ale výrobek jen český.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný prodávající. Dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele má prodávající povinnost spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Potvrzení by mělo být vydáno v českém jazyce. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.
Dálé platí, že v případě, kdy se projeví vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Jedná se o vyvratitelnou právní domněnku, kdy důkaz opaku provádí prodávající. V takovém případě může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Paní Hana Kulková byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. Dále může spotřebitelka prokázat existenci vady znaleckým posudkem a tím se vyhnout soudnímu řízení.