Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#35752Neoprávněné vymáhání peněz za neposkytovanou službu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.09.2019, před 5 lety

Marketa Malá

Znění stížnosti

Dobrý den,
na podzim minulého roku jsem se přihlásila na seznamku single 50. Ačkoliv měl být jeden měsíc zdarma, byla jsem cca za 2 týdny upozorněna známými na to, že si mám okamžitě zablokovat kartu, kterou jsem při registraci zadávala do systému seznamky, aby mi neproběhlo další stažení peněz. To jsem ihned udělala a za týden - tedy ještě před koncem měsíční bezplatné lhůty, mi byl profil zablokovám, takže jsem se tam nedostala ani já ani nikdo, kdo by se případně se mnou chtěl seznámit. Doporučeným dopisem jsem podala výpověď, jak faxem, tak emailem, tak doporučeným dopisem na sídlo firmy. Po nekonečné emailové kerespondenci mi přišel 19.1.2019 email, kdy mi bylo potvrzeno zrušení registrace i mého účtu. Jaké bylo ale mé překvapení, když mi tento měsíc přišel dopis z německé inkasní firmy, kde se píše, že firmě b2b dlužím od 19.1.2019 celkem včetně navýšení 169,64 EUR. Dopis sice nepřišel doporučeně, ale je zarážející, že si tato firma mohla dovolit zneužít z platební karty mé osobní údaje, jelikož jsem si naprosto jista, že jsem je nikde neuváděla (doporučený dopis byl na adresu mé kamarádky). Můžete mi prosím poradit, jak se dál postupuje? Nerada bych se dostala do mašinerie našich exekutorů. Děkuji předem za jakékoliv info.


Požadované řešení

Ráda bych, aby se tato záležitost jednou pro vždy ze strany b2b ukončila, jelikož je jejich požadavek neoprávněný.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2019 15:32, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud spotřebitelka ukončila členství, potom od okamžiku ukončení nemusí společnosti hradit žádnou další platbu. Pokud však k prodloužení členství mělo dojít ještě před jeho ukončením, resp. před požadavkem na jeho ukončení, potom jsme v rovině toho, zda je automatické prodloužení oprávněné, či nikoliv. Dle našeho názoru není, protože o něm společnost řádným způsobem neinformuje.

Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebitelce doporučujeme, aby si uchovala všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončila.

V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Sami o sobě mohou pouze "tlačit" na spotřebitele, aby zaplatili údajný dluh.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.9.2019 12:28, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.9.2019 10:39, před 5 lety


Marketa Malá

Dobrý den,
po zkušenostech s emailovou komunikací se společností b2b, preferuji veřejnou komunikaci na stránkách dTestu, když už mi to umožnili. Proto prosím o vysvětlení, proč, když mi společnost b2b 19.1.2019 poslala email, potvrzující zrušení mého VIP členství a zároveň i mého profilu, z jakého důvodu požaduje inkasní společnost pokutu od data 19.1. ve výši skoro 170 EUR. Myslím, že zveřejnění vyjádření b2b bude přínosem i pro ostatní podobně "postižené" a není důvod proč komunikaci nevézt takto.

děkuji za pochopení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2019 16:49, před 5 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby se spotřebitelkou komunikovala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.1.2020 17:44, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.