Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, prosím o pomoc s následující situací. 19.8.2019 jsem si sjednal VIP službu u společnosti Academic Singles s tím, že jsem uhradil částku 149,- Kč na měsíc. Nabídky kontaktů, které mi společnost nabízela naprosto nesplnili má očekávání a v porovnání s konkurencí se mi jeví jako velmi nedostatečná. Přestal jsem tedy stránky navštěvovat s vědomím, že další službu si už nezaplatím. Jaké bylo moje překvapení, když si dle mého společnost neoprávněně stáhla 19.9.2019 z účtu částku 2247 Kč. Pokoušel jsem se situaci řešit s tím, že jsem napsal email na adresu uvedenou na jejich stránkách s žádostí o okamžité ukončení mého členství a vrácení poměrné částky poplatku, který jsem uhradila. Společnost mi odpověděla, že moje VIP členství nelze tímto způsobem vypovědět a částku taktéž vrátit nelze neboť jsem si měl podmínky řádně přečíst.Podotýkám že při zpětném prohlížení dostupných dat jsem ani na stránkách seznamky o podmínkách a výši plateb nebyl schopen najít.
S přístupem Academic Singles nesouhlasím, nechci využívat jejich služby už ani jedinný den.
Sám pracuji v obchodě,internetové obchody a platby provádím téměř denně a s něčím podobným jsem se ještě nesetkal,každé zboží na trhu s kterým se setkávám má JASNĚ definovaný rozsah a CENU. Cítím se tímto přístupem podveden a proto očekávám že mi společnost vrátí peníze za období od podání mé žádosti o ukončení členství, tzn. od 25.9.2019.
Částku 149 Kč jsem ochotně zaplatil za vyzkoušení produktu, ale po této zkušenosti kdy 2247,-Kč je opravdu dost peněz a navíc ani netuším na jaké období to vlastně je jsem opravdu rozhořčen a zklamán.
Moc prosím o pomoc.
Děkuji.
Martin Kašpar
Produkt
Academic Singles - seznamka pro 50+
Požadované řešení
ukončení členství k datu podání výpovědi, tzn. k 25.9.20149 a vrácení poměrné části poplatku k datu výpovědi
VIP členství Seznamka
Zrušení VIP členství a vrácení poplatku za něj z důvodu zmatečně uvedené ceny a rozsahu služby.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Platil-li spotřebitel při platbě přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dobrý den.
Od společnosti přišla totožná odpověď jako na začátku tzn "můj problém" že jsem přehlédl upozornění na automatické prodlužování členství i výši poplatku.
Takže kontakt na p.Hlaváčka z předchozí odpovědi považuji čistě za obstrukci s nezájmem cokoliv řešit.Nadále trvám na skutečnosti že společnost BE2 používá nekalých praktik formou nejasně stanovených cen a termínů s podporou automaticky prováděných plateb.
Velmi rád bych se v tomto případě obrátil na obchodní inspekci jak hodnotí případ kdy "cenovka" a "objem služby" je uveden takovou formou že je téměř jisté ho přehlédnout.Pokud by jste mi poradili jiný způsob budu velmi rád.
Výpověď smlouvy jsem provedl dle vaší rady a čekám na reakci jež byla v prvním pokusu zamítavá s odkazem na dodržení VOP.
Předem děkuji za vyjádření
M.Kašpar
Co se týče oprávněnosti automatického prodloužení, zde jsme toho názoru, že informování ze strany společnosti není dostatečné, takže nedojde k platnému ujednání automatického prodloužení. Spolu s výpovědí proto doporučujeme kontaktovat banku s žádostí o blokaci platební karty a tzv. chargeback (viz úvodní vyjádření), což se mnohdy ukazuje jako nejefektivnější řešení situace. Vzhledem k tomu, že společnost sídlí v Lucemburku je dosah českých dozorových orgánů na tuto společnost poměrně problematický. Možností tedy je obrátit se přímo na příslušné lucemburské úřady.
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby spotřebiteli členství ukončila a navrátila mu finanční prostředky.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.