Společnost


BAŤA, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#35760Reklamace obuvi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.09.2019, před 5 lety

Ilona Drexlerová

Znění stížnosti

Po roce užívání jsem reklamovala boty v ceně 1600,- v OC Arkády Pankrác v prodejně Baťa.Boty nejsou sezonní, takže jsem je nosila slabé 3 měsíce. Na boku obuvi praskla kůže.Vadu posuzovala vedoucí prodejny, kde jsem boty kupovala cca za 14 dnů mi zamítla reklamaci s tím, že jsem vyvíjela na obuv nepřiměřený tlak, to bylo napsané ve zprávě o zamítnutí.Když jsem chtěla zjistit více, vedoucí namítla,že boty mám už rok. Na to jsem odpověděla,že záruka je dva roky a doba užívání je asi 3 měsíce. Odpověděla, že to není pravda,že ona to pozná.Dále mi sdělila,že moje noha není vhodná pro tuto obuv.Takže při výšce 165 a váze 67kg jsem asi moc těžká. Obuv žádné takové upozornění neměla. Dále mi vedoucí navrhla, ať si najmu soudního znalce, pokud nesouhlasím se zamítnutím.Psala jsem proto na firmu,která mi sdělila,že je vše O.k. a jejich pracovnice je vyškolená odbornice na nejvyšší možné úrovni a jistě rozhodla správně.Na můj druhý email již nikdo neodpověděl. Žádné jiné řešení mi nebylo nabídnuto ani na prodejně ani za firmu.
Děkuji za Váš čas.
Bc.Ilona Drexlerová


Produkt

číslo modelu 516-6619 vel 38,firma Baťa,cena 1599,-,číslo reklamace2165589


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, popř.oprava na účet firmy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2019 12:56, před 5 lety

Zakoupí-li spotřebitelka obuv a v zákonné 24 měsíční době se na ní objeví vada, jejíž vznik spotřebitelka sama nezavinila, může ji reklamovat. Spotřebitelka tedy nemůže uplatnit práva z vad, které sama způsobila (mechanické poškození). Prodávající neodpovídá ani za běžné opotřebení věci. Je tedy nutné pro případ zamítnuté reklamace, aby se znalec v posudku vyjádřil k existenci a povaze vady a prokázal, že obuv má vadu například z důvodu nekvalitního použitého materiálu či vadného zpracování obuvi.

Nesouhlasí-li spotřebitelka s vyřízením reklamace a od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitelky prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitelka svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes webové stránky www.adr.coi.cz).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2019 11:02, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.