Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
reklamuji bazén Bazén BESTWAY Power Steel 4.12m x 2.01m x 1.22m, č. obj. 187182092, zakoupen v ALZA.cz dne 19.5.2019. Bazén byl umístěn dle návodu na rovnou zpevněnou plochu dle návodu, napuštěn a bezproblémově sloužil celé léto. 7.9. 2019 byl bazén vypuštěn a do 9.9.2019 vysoušen, aby mohl být uskladněn přes zimu. Po sundání opěrných noh bazénu 10ks, jsem chtěl rozebrat obdélníkovou konstrukci bazénu, která je navrchu a je provlečená plachtou bazénu. Tuto konstrukci ovšem nelze rozebrat, jelikož se plachta nalepila na ocelovou konstrukci a to takovou silou, že když se pokusím odlepit plachtu, zůstávají mřížky z plachty na ocelové konstrukci, takže pokud bych se snažil odlepit plachtu silou, došlo by k jejímu požkození. Možná příčina tohoto nalepení je nevytvrdlý lak z výroby, kdy veškerá hmotnost bazénu tlačí právě na tyto konstrukční trubky a pod tlakem došlo k následnému vytvrdnutí laku, ale už i s plachtou, kterou lak k sobě přilepil. Dále nelze uskladnit bazén na zimu, jelikož jeho rozměry cca 4x2m, mi neumožní jej uložit na půdu. Bazén ani nejsem schopen dopravit na nejbližší obchodní místo Alza cz a to vzhledem k rozměrům bazénu. Se společností ALZA .cz komunikujii e-mailem i telefonicky přes operátory minimálně čtrnáct dní, snažím se o to, abych mohl dopravit bazén k prodejci a ten následně mohl rozhodnout o oprávněnosti reklamace, ale společnost ALZA se mnou nekomunikuje, zatím vždy jen pošlou e-mail, že záležitost řeší reklamační odd. Prosím o radu jak postupovat dále, pokud bych byl schopen vlastními silami dopravit bazén do prodejny ALZA, tak si myslím, že by reklamace proběhla v pořádku, ale jelikož bazén nelze složit, tak na jeho dopravu k prodejci bych musel použít větší dodávku, kterou ovšem jako většina lidí nevlastním... Celou věc řeším již 17 dní s operátory, kteří mě ale nemohou přepojit na reklamační odd. a slibují, že celou věc urgují.. a pak mi přijde tato odpověď: Dobrý den,
kontaktuji Vás ohledně dotazu na reklamci bazénu. Dle ověření můžete k bazén uskladnit dle popisu v návodu, následně můžete reklamovat plachtu - nafotit poškození a napsat
nám, případně napsat přímo na pomocservis@bestwaycorp.cz.
Za způsobené problémy se omlouvám.
V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Přeji Vám pěkný zbytek dne.
Po popsání problému, kdy nelze bazén složit k uskladnění...
Jinak reklamace byla podána telefonicky a e-mailem. Děkuji za Váš čas.
S pozdravem Michal Jasanský
Bazén BESTWAY Power Steel 4.12m x 2.01m x 1.22m, zakoupen v ALZA.cz
Návštěva technika, nebo odvoz k posouzení reklamace, oprava zboží, výměna zboží
|
Tweet |
Obecně platí, že spotřebitel je povinen předat zboží k reklamaci. Z této povinnosti však existuje výjimka, jak judikoval Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 2694/2016, kdy u nadměrného zboží má naopak povinnost vyzvednout zboží k reklamaci prodávající. Pokud spotřebitel prodejce o uplatnění reklamace informoval, nebyl dle citovaného rozhodnutí povinen zboží dopravit prodejci, naopak prodávající měl zboží vyzvednout (případně vadu posoudit na místě).
Lhůta pro vyřízení reklamace je dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, 30 dnů, nevyřídí-li prodávající reklamaci v této lhůtě, jedná se o přestupek, za který může udělit Česká obchodní inspekce sankci až do výše 3 000 000 Kč (https://www.coi.cz/podatelna/). Překročení výše uvedené lhůty k vyřízení reklamace je navíc podstatným porušením smlouvy, pro které může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.