Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.2.2014 jsem v autobazaru Andy Auta zakoupil automobil VW Passat v ceně 298 000 Kč, kde jsem se dozvěděl, že je nebouraný, všechny díly jsou původní včetně laku (bylo uvedeno i v předávacím protokolu). Následující měsíc jsem nechal automobil zkontrolovat v servisu, kde mi k mému překvapení bylo sděleno, že lak je na několika místech přestříkaný, dveře byly z neznámého důvodu odpojeny a dveře u řidiče ani nesedí. Dne 8.4.2014 jsem odeslal reklamací s žádostí o slevu 18 000 Kč. Za 14 dnů mi přišlo vyjádření e-mailem, že za tento stav autobazar neručí a nabídli mi vrácení 6 000 Kč. S vyjádřením jsem nesouhlasil a zaslal zpět, že dle OZ jsou zodpovědni za zboží, které prodávají. Od té doby autobazar přestal komunikovat a nereagoval ani na další výzvu k řešení reklamace.
Na prových předních dveřích při určitém nasvícení světlá skvrna, okolo víčka nádrže stopy po nástřiku, stejně tak u předních pravých dveří, stopy po nástřiku u levého hagusu v celé délce, dveře u řidiče nesedí. Dle předávacího protokolu bylo uvedeno, že automobil je nebouraný a lak i karosérie původní, což evidentně není.
Požaduji slevu ve výši 18 000 Kč, kterou jsem několikrát požadoval po prodejci.
|
Tweet |
Předpokládáme,že autobazar je zároveň prodávajícím. Dle ustanovení § 2161 občanského zákoníku prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Je-li tedy ve smlouvě uvedeno, že vůz není bouraný a skutečnost je jiná, jedná se o tzv. nesplněnou jakost při převzetí. V takovém případě lze požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Společnost Andy-auta s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.