Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Objednala jsem si balíček s dobírkou od společnosti Nescafe (která, jak jsem nyní zjistila bohužel nenabízí doručení přes nikoho jiného než jen GEIS) a řidič mi volal, když jsem byla v práci. Vysvětlila jsem mu, že je doma otec, který to převezme, ať prosím zazvoní dole na zvonek. Bylo mi řečeno, že ho to zdržuje a ať mu zavolám, ať už čeká dole. Vysvětlila jsem mu, že je táta po noční a může spát a na mobilu bude mít pravděpodobně vyplé zvuky, takže se mu nedovolám. Znovu jsem slušně pana řidiče požádala, že když už stejně musí k těm dveřím, tak ať zmáčkne zvonek a tu minutu počká, než táta z 1. patra sejde. Pan řidič (p. C.) byl až vulgární a doslova řekl, že ho to obtěžuje a zdržuje. Samozřejmě nikdo nezvonil a balík nedoručen. Volala jsem na infolinku, kde mi bylo řečeno, že druhý den to doveze. Mně se pán nedovolal a znovu nezkoušel ani zazvonit. Po dalším hovoru s operátory mi bylo řečeno, že kurýr nemá povinnost chodit zvonit, pokud se nedovolá.
Zajímavé, že v jiné kurýrní společnosti neměli problém dojít ke dveřím (ke kterým by stejně musel dojít i kurýr z GEIS) a zazvonit.
Společnost GEIS zřejmě ty balíčky doručovat nechce, protože je to obtěžuje a zdržuje a tak radši přijedou na adresu, nedovolají se a místo těch pár krokům ke zvonkům, odjedou... Už nikdy víc! Zlatá pošta!
Balíček z Nescafe
Proškolit řidiče, jak jednat se zakázníky a zkoušet někdy i zvonit (zvlášt když o to zákazník požádá). Případně vracet peníze za úmyslné zdržování balíku!
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitelka žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitelka smlouvu neuzavřela, věděla-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
V případě, že se tedy přepravní společnost dostane do prodlení s dodáním zboží, tedy nedodá-li dané zboží ve sjednaném termínu, odpovídá za toto prodlení prodejce vůči spotřebitelce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.