Společnost


Airstriker s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35795Nevrácená kauce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.09.2019, před 5 lety

Lukas Dedic

Znění stížnosti

11/2018 jsem si od firmy Airstriker s.r.o. zapůjčil vozidlo BMW x6 černé barvy . Domluvení rezervace proběhlo přes telefon , následně jsem vše rezervovat přes webové stránky nejlevnější autopujcovna , kde v e-mailu stalo zaplatit pronájem vozidla cca 12500 + vratná kauce 30.000 Kč zaplaceno vše převodem . Vozidlo jsem si přebral na Praze 9, vozidlo čisté pan D. ( označuje se všude za pana ředitele , vozidlo i nafotil ) podepsána smlouva , do této doby vše v pořádku .. Navracení vozidla bylo na stejné adrese Praha 9 , kde vozidlo přebíral opět stejný pán , do protokolu bylo napsáno vozidlo bez závad a poškození ! Padla tedy otázka před svědkem ( mou matkou ) , kdy bude vrácena kauce odpověď : “do 14 dnů “. Po uplynutí této doby jsem kontaktoval půjčovnu s otázkou kdy bude navrácena kauce , opět odpověď “ do týdne “ ... opět nic ... a nakonec přišla sprcha , kde přímo pan Douša začal obviňovat , že vozidlo jsem vrátil neumyté a dokonce prý údajně měla byt poškozena kardanová hřídel , toto jsem se dozvěděl až po 30 ti dnech od vracení vozidla.
Obrátil jsem se tedy na soud , kde díky mému právnímu zástupci snad tento spor vyhraji , jelikoz zákon jasně udává navracení kauce ve stanovené době !

Kdo řeší podobný případ neváhejte a obraťte se na soud ....


Produkt

Zapůjčení vozidla


Požadované řešení

Vracení kauce
Omluva
Postih pro tuto firmu - nepoctivé podnikání


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2019 14:14, před 5 lety

Pokud spotřebitel splnil smluvní podmínky pro vrácení kauce (společnost vydala potvrzení o skutečnosti, že je vozidlo v pořádku, případnou škodu by musela prokázat ona), je společnost povinna mu částku vydat. Pokud tak neučinila ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení a spotřebitel je oprávněn účtovat si úrok z prodlení ve sjednané, nebo zákonné výši.

Drží-li společnost částku i nadále, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Vzor výzvy k vydaní bezdůvodného obohacení je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Spotřebitel rovněž může podat žalobu soudu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2019 10:33, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.