Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Zjistil jsem, že na bankovním účtu který vlastním u Fio banka, a.s byla provedena operace dne 27.09.2019 "Poplatek" -250,00 CZK (Poskytnutí bankovní informace)
Na pobočce Fio banky v Prostějově, jsem se dozvěděl že byl proveden úkon (Poskytnutí bankovní informace) a to Exekučnímu úřadu v Přerově panu, JUDr. L. J..
Protože si nejsem vědom, že bych komukoliv dlužil finanční částku, byl jsem na Policii v (Územní odbor Prostějov) kde mi bylo sděleno, že na mou osobu není vedeno žádné trestní řízení které by bylo spojeno s Exekucí.
(Nikdy jsem neobdržel žádnou výzvu spojenou s exekucí a nikdy v minulosti jsem nebyl v žádné exekuci)
Proto jsem e-mailem kontaktoval Exekuční úřad v Přerově, z jakého důvodu proběhlo z jejich strany dotazování na můj osobní bankovní účet.
(Nejedná se o blokaci účtu)
Pro ověření jsem znovu kontaktoval Fio banka, a.s, jestli nemohlo dojít k nějakému pochybení a jakým způsobem proběhlo dotazování, jestli informace byla podána na konkretní účet nebo jméno. Bylo mi zděleno že dotaz byl podán na moje konkretní jméno.
Kontaktoval jsem i Exekutorskou Komoru České republiky, za jakých okolností může Exekuční úřad podat podnět k dotazování bank, jestli je u dané banky veden účet na určité jméno a vyžádat si o účtu informace.
Následně, jsem celé svátky strávil ověřováním svého účetnictví za posledních 15 let a zjistil fatální pochybení.
Peníze které byli určeny pro Českou průmyslovou zdravotní pojišťovnu na moje pojištění, byli uloženy ale už nebyli odeslány z rodinného účtu.
Neuhrazená částka pojistného činí zhruba 50000 CZK a penále za neuhrazení zhruba 11000 CZK a to od roku 2017.
Jsem tedy přesvědčen že situace ohledně Exekučního úřadu v Přerově, je spojena s tímto problémem.
Z tohoto důvodu, navštívím pobočku České průmyslové zdravotní pojišťovny v Prostějově a dlužné částky ihned zaplatím, a budu požadovat vysvětlení k tomuto případu.
- od roku 2017 jsem neobdržel od pojišťovny a od nikoho jiného že bych dlužil jakoukoliv finanční částku.
- v květnu, jsem shodou okolností požádal o registraci do online přístupu České průmyslové zdravotní pojišťovny, ale z důvodu že jsem neobdržel žádný aktivační klíč dopisem, jsem aktivaci neprovedl a dále neřešil.
Není podle mě možné, že by zdravotní pojišťovna měla nesprávnou kontaktní adresu mého trvalého bydliště, když mám od ní zdravotní průkaz pojištění. už od doby co jsem byl u METAL-ALIANCE.
Chci se tedy zeptat, jestli existují obecné ustanovení že je Pojišťovna nucena, upozornit klienta na nezaplacené částky které u ní má?
Etické to určitě není, ale je běžné že Exekuční úřad začne konat bez toho aby upozornil dlužníka?
Pro krajní řešení se chci zeptat:
1, Dozorčím orgánem pojišťoven je Česká národní banka a kontrolním úřadem je Česká obchodní inspekce.
Je možné u nich podat podnět k tomu, aby došlo ke zjištění proč jsem o dlužných částkách nebyl ze strany pojišťovny nijak informován, nebo jestli nedošlo o chybu na straně České Pošty ?
2, Nebo je možné podat trestní oznámení na Policii, o důvodném podezření že jsem záměrně nebyl informován o dlužných částkách, aby mohlo dojít k navýšení dlužné částky s penalizací a k podvodnému jednání abych nebyl schopen se Exekuci vyhnout?
Některé banky, jako je právě Fio banka, a.s mají tuto službu zpoplatněnou (Poskytnutí bankovní informace) většina bank ale tuto službu zpoplatněnou nemá a nenašel jsem žádné informace že by jakákoliv banka byla povinna podobné informace které se týkají zákona §38 odst. 3 písm. h) zákona č. 21/1992 Sb., zákon o bankách, sdělovat svým klientům.
Podle toho co jsem zjistil, kdybych byl u jiné banky o problému bych se dozvěděl až když by Exekutor zablokoval finanční toky na účtu.
Děkuji za odpověď,
Přesné požadované řešení, záleží na informacích které se dozvím v pobočce pojišťovny:
- Vysvětlení z jakého důvodu jsem nebyl informován o dlužných částkách.
- Po zaplacení dlužných částek, rychlé odvolání soudního Exekutora.
- Možné prominutí vzniklého penále.
|
Tweet |
V daném případě doporučujeme stěžovateli prostudovat pojistné podmínky daného pojištění, ve kterých mohli být sjednány přesné podmínky informování pojištěnce v případě nedoplatku na pojištění.
Obecně ustanovení § 11 písm g) zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, říká, že pojištěnec má právo na poskytnutí informací od zdravotní pojišťovny. V souvislosti s ustanovením § 2900 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, který říká, že "vyžadují-li to okolnosti případu nebo zvyklosti soukromého života, je každý povinen počínat si při svém konání tak, aby nedošlo k nedůvodné újmě na svobodě, životě, zdraví nebo na vlastnictví jiného," lze usuzovat, že pojišťovna by měla informovat pojištěnce o vzniklém nedoplatku v dostatečném předstihu, aby nedošlo k výše zmíněnému navýšení dlužné částky.
V zájmu ochrany pojistníků vykonává dohled v pojišťovnictví Česká národní banka. Více informací, včetně kontaktů lze naleznout na webové stránce https://www.cnb.cz/cs/.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem by měla být příslušná Česká obchodní inspekce, nicméně v daném případě doporučujeme si danou informaci ověřit přímo u ČOI, neboť se jedná o velmi specifickou situaci. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebitelovi nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.