Společnost


Brněnské vodárny a kanalizace, a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35806Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.09.2019, před 5 lety

R Zedova

Znění stížnosti

V lednu tohoto roku mi byl Brněnskými vodárnami(BVK) vyměněn vodoměr(z důvodu stáří 2012-2019).
Byla jsem ve špatném zdravotním stavu a u demontáže jsem už měla zástupce.
2 dny poté jsem byla již hospitalizována v nemocnici na JIP.
V Březnu mi došla doporučenou poštou upomínka nezaplacené Fa.
Faktura nedošla (bohužel nemohu prokázat,že nebyla doručena. Schránka zvenku na dveřích)
Upomínka mne šokovala,neboť byla na částku 132 492,00kč jako roční vyúčtování.
Hned jsem telefonicky kontaktovala výše zmíněnou a.s., mluvila jsem postupně s několika různě postavenými pracovníky, všechny jsem vždy upozornila na momentální nemožnost osobní návštěvy z vážných zdravotních důvodů.
Hned při prvním tel. kontaktu jsem žádala reklamaci, že "si nechám zkontrolovat technický stav měřidla.
K mému šoku mi pracovník sdělil, že vodoměr byl již repasován...........a nastalo peklo.
Vzhledem k výše zmíněnému velmi špatnému zdravotnímu stavu jsem vše "vy-telefonovávala" a posléze i psala.
Nakonec jsem byla na BVK i osobně a hned na místě psala panu Ing....prosbu o nějaké řešení situace.
Vodu v tomto objemu jsem s nezletilci nespotřebovala, v přízemním domku žiji nezletilými dětmi, to jsem také sdělila pracovníkům BVK.,
Přesto mi pak Ing. v dopise psal, že ostatní nájemníci mohli poruchu opravit bez mého vědomí.
Nemáme zahradu ani bazén, žádnou poruchu, průsaky jsme neměli.
Vysvětlovala jsem, psala, žádala o vstřícné gesto.
Kontaktovala jsem i ČOI
BVK chtěli podepsat splátkový kalendář na 5000,- měsíčně. upozornila jsem, že nemohu podepsat znamenalo by to, že uznávám dluh a já s částkou 132.492,-kč nadále nesouhlasím.
Byla jsem upozorněna, že mne tedy odpojí od vody.
Na základě komunikace s tímto oddělením vymáhání pohledávek byla vystavena mimořádná faktura 1/2019- 7/2019, kterou jsem řádně uhradila.....a oddáleno odpojení.
S BVK jsem se snažila komunikovat i před plánovanými hospitalizacemi.
Výsledek byl a je stále stejný BVK trvají na zaplacení celé částky nebo mne odpojí.
Celou dobu také argumentuji, že nebyla doručena fa a i přesto, že jsem reagovala na upomínku časně v té době byl vodoměr již repasován a já přišla o možnost reklamace tohoto technického zařízení.
Na místě demontáže sice zástupce podepsal čísla z vodoměru, ale to ani montéři nevěděli, že tyto čísla znamenají takový průtok vodoměrem.


Nyní jsem v bezvýchodné situaci s odběrem nesouhlasím, nemám jak prokázat, že fa nebyla doručena ( pracovník mi sdělil, "tak nám to prokažte, že jsme to neposlali", z důvodu repasování zařízení tech.zařízení kontrola není možná.........
Žádná možná dohoda a BVK stále trvají na platbě 132 492kč nebo odpojení po nezaplacení do 10 dnů od doručení.
Byla jsem i v kanceláři ochránce práv na ul. Údolní v Brně, ale je to prý spotřebitelský spor a nemohou mi pomoci ani při hrozbě odpojení.
ČOI mi nabídla možné řešení komunikace s ADR, to ovšem neřeší odpojení od vody do 10 dnů od doručení dopisu


Produkt

reklamace technického zařízení BVK odběru vody


Požadované řešení

Vstřícné gesto dohoda s BVK.
Neodpojení vody do vyřešení situace (předchozí fa zaplacena a mimořádná následující také)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2019 21:09, před 5 lety

Ze zaslané stížnosti není zcela zřejmé, zda spotřebitelka tím, že byl vodoměr "repasován" myslí, že se jednalo o měřidlo repasované, které je stále namontováno na jejím vodovodu, nebo zda je míněno, že vodoměr byl již odmontován a instalován jinde. Z kontextu stížnosti se domníváme, že jde o situaci, kdy vodoměr (který naměřil sporné hodnoty odběru) již není ve sféře spotřebitelky a následující odpověď platí pro tuto situaci.

Pokud došlo k výměně sporného vodoměru, měla o tom být spotřebitelka informována dle § 16 odst. 3 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, pokud by informována nebyla, jde to k tíži dodavatele.

Má-li odběratelka pochybnosti o správnosti měření nebo zjistí-li závadu na vodoměru, má dle § 17 odst. 3 zákona o vodovodech a kanalizacích právo požádat o jeho přezkoušení. Toto právo lze uplatnit nejpozději při výměně vodoměru. To však neznamená, že spotřebitelka nemůže správnost měření rozporovat po výměně vodoměru. Jak uvádí Ústavní soud České republiky v nálezu sp.zn. I. ÚS 2063/17: "Z dikce citovaných ustanovení však nelze dovozovat, (...), že odběratel nemůže po provedení výměny tvrdit a prokazovat nesprávnost naměřené spotřeby vůbec, tedy že by nemohl po vyměnění vodoměru vyvrátit domněnku správnosti naměřené spotřeby jinými způsoby než přezkoušením vodoměru. Ustanovení § 17 odst. 3 totiž reflektuje faktickou nemožnost vodoměr po jeho výměně přezkoušet, a nikoliv záměr zákonodárce znemožnit odběrateli po tomto časovém okamžiku naměřenou spotřebu vyvrátit jakýmikoliv způsoby a důkazními prostředky." Ústavní sou dodává, že zákon stanoví vyvratitelnou domněnku správnosti hodnot naměřených úředně ověřeným vodoměrem, kterou lze vyvrátit různými důkazními prostředky, a to i po výměně vodoměru; jeho přezkoušení však lze žádat pouze do doby jeho výměny.

Z výše uvedeného vyplývá, že i nyní spotřebitelka může rozporovat správnost měření, bohužel se však nachází v obtížnější důkazní situaci. Vhodným důkazem by mohl být například posudek znalce, který by prokázal nereálnost odběru v naměřené výši. Seznam soudních znalců je k nalezení na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni znalci.

Pokud by se prokázalo, že měření vodoměru nebylo správné, stanovení množství dodané vody by se v tom případě provádělo podle skutečného odběru ve stejném období roku předcházejícímu tomu období, které je předmětem reklamace dle § 17 odst. 4 písm. a) zákona o vodovodech a kanalizacích.

Vzhledem k tomu, že spor není možné jednoduše rozhodnout bez odborného technického posouzení správnosti měření, doporučujeme spotřebitelce, aby požádala společnost o odklad odpojení dodávek vody do doby, než bude spor vyřízen ať už smírně, či v soudním řízení. Pokud by společnost dodávky vody odpojila a v budoucnu se ukázalo, že měření bylo nesprávné, a tedy že na požadovanou částku nemá nárok, způsobila by spotřebitelce neopodstatněnou újmu.

Spotřebitelka má rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která na ni má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2019 11:15, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.