Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si v květnu přes portál fler.cz halenku od paní Hroníkové, halenka se mi nelíbila a neseděla, tak jsem ji napsala přes interní poštu fleru, že chci odstoupit od smlouvy, ona sdělila, že halenku mu upraví na míru, ale já nechtěla, nelíbila se mi. Napsala jsem ji číslo účtu kam zaslat penize a že odstupuji od smlouvy ve lhutě 14 dnů.Paní se mnou přestala komunikovat. balíček jsem odeslala a asi za týden mi došel zpět i s halenkou a dopisem, že jsme zboží vyprala a že jsou tam stopy pro praní a žehlení, tudíž nemám nárok na odstoupení od smlouvy. S halenkou jsem nic nedělala odeslala jsem ihned po vyzkoušení. Opětovně jsem s ní komunikovala přes interní poštu a ona vůbec nereagovala, jiný kontakt na ní nemám. Obrátila jsem se na Dtest - na doporučení zaslán doporučený dopis s opětovnou žádostí o dostoupení od smlouvy a číslo účtu a poslala jsem opětovně balíček s halenkou. Dnes je tomu 14 dnů a nic se neděje paní nereaguje, nemám halenku ani peníze. Děkuji za radu Filipová
košile s dlouhým rukávem, www.fler.cz-prodejce-ivush
vrácení peněz
|
Tweet |
Jedná-li prodávající v rámci své podnikatelské činnosti a kupující nikoli, uplatní se speciální ustanovení o ochraně spotřebitele. Spotřebitel má dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí věci. Je žádoucí vracet zboží v původním stavu. Pokud má prodávající nějaké pochybnosti, musel by však prokázat, v jakém stavu zboží dodal. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli všechny zaplacené finanční prostředky nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Nevrátí-li prodávající peníze, je možné zaslat mu tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Paní Jana Hroníková se nerozhodla využít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitel má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení, vhodné je právní zastoupení.