Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Můj syn (16let) jel 29.9. ze Zruče n.Sázavou do Brna. zakoupil si na studijni prukaz slevněnou jizdenku za 62Kč. Paní průvodčí při kontrole tuto jizdenku neuznala a požadovala zaplatit dalších 186kč.Syn samozřejmě ukazal jak studijní průkazku, tak občanský průkaz.Nato paní řekla,že to může mít falešné a pokud nemá isic kartu,tak musí doplatit.Jeho škola isic karty nevede a myslim,že to ani není povinné.Důležitý je snad studijní průkaz. Chctěla bych vědět, kam se obratit a kde žádat o navrácení peněz.Takové
jednání mi připadá velice nefér.
Bohužel jsem nenašla na stránkách ČD nic, kam bych se mohla se stižností obrátit.
Děkuji za jakoukoliv pomoc. Dědíčová
Chci vrátit celou částku,kterou paní průvodčí dostala.
|
Tweet |
Na stránkách společnosti (https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-26020/) lze najít následující informaci: "Junioři od 15 do 18 let prokazují nárok na zvláštní jízdné osobním dokladem, žákovským průkazem, průkazem ISIC nebo jiným úředně nebo dopravcem vydaným průkazem obsahujícím aktuální fotografii a jméno a příjmení a datum narození cestujícího. Nárok lze prokázat i průkazem, kterému skončila platnost."
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.