Počet nahlášených stížností: | 39 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chjtěla bych se připojit k dřívějším několika stížnostem na JV agenturu z důvodu nevrácení vstupného za zrušenou akci Fast & Furious, která se měla konat v září 2018 v O2 areně (následně byl posunut termín konání na 5.1.2019 a nakonec byla akce úplně zrušena). Vstupenky na tuto akci jsem koupila v prodejní síti Ticketportal, ale když jsem se obrátila na tuto společnost s dotazem na vrácení vstupného, odkázali mě právě na pořadatele akce, což je JV agentura (a ti se zase vymlouvají na nevrácené peníze ze strany zahraničního partnera Fast Live Productions). Chtěla bych vědět, u koho mám vlastně nárokovat vrácení peněz - zda pro mě je obchodní partner Ticketportal, kterému jsem peníze za vstupenky zaplatila, nebo právě pořádající společnost JV agentura. Musí mít pořadatelé takových akcí ze zákona nějaké pojištění, ktré by řešilo prostředky na vracení vstupného?
2x vstupenka v celkové hodnotě 3510 Kč
Vrácení vstupného do konce října 2019, pokud se tak nestane, ráda bych se přidala k hromadné žalobě na JV agenturu, jak uvádí ve své stížnosti z 20.9.2019 paní Dagmar Pavlíčková.
|
Tweet |
Podle informací uvedených na webových stránkách portálu www.ticketportal.cz je společnost IRSnet CZ, s.r.o. (společnost, která provozuje uvedený portál) pouze zprostředkovatelem prodeje vstupenek, samotnou smlouvu uzavírají mezi sebou jednotlivý pořadatelé kulturních nebo sportovních akci a spotřebitelé. Za splnění smlouvy je tak odpovědný pořadatel akce, který se navíc nemůže odvolávat na to, že mu jeho zahraniční obchodní partner doposud nevrátil peněžní prostředky. Pořadatelé kulturních akcí však nejsou povinni uzavírat pojištění pro případ neočekávaného zrušení kulturní akce.
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitelka právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.