Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den.
Dne 25.6.2019 jsem na pobočce AAA Auto Chomutov zakoupil vůz Chevrolet Captiva, registrace 2012, garantované km 107905. Cestou domu jsem již po pár km zjistil nefunkční klimatizaci. Vrátil jsem se s vozem zpět a informoval o tomto managera pobočky, kde mi bylo řečeno, že klimatizace mi bude doplněna na pobočce v Teplicích, za dva dny. Informoval jsem se na situaci, co bude, když i po doplnění dojde k opětovnému úniku chladiva. Odpověď zněla, že to není problém, auto je v záruce a my Vám případnou opravu uhradíme. Klimatizace byla tedy doplněna. Po týdnu jme jeli na dovolenou, když cestou na letiště na dálnici při akceleraci došlo na nouzový režim. Po návratu z dovolené, 20 dní, jsme nasedli do auta a zjistili, že klima je nefunkční. Navštívil jsem servis Opel, kde bylo zjištěno-nefunkční vířivé klapky v sacím potrubí- nutná výměna, netěsnost hadice sacího systému-nutná výměna, únik chladiva z chladiče klimatizace na několika místech-nutná výměna chladiče. Celková vyčíslená částka 42.000 Kč klapky a hadice, 28.000 Kč klimatizace. Celkem tedy 70.000 Kč včetně práce. Vyjádření o nalezených závadách s vyčíslením nákladů na opravy jsem předal zástupci AAA Auto při podání reklamace. Výsledek reklamace je: Klapky + hadice-reklamace zamítnuta, jelikož vady vychází z předchozího užívání vozidla a kupující byl upozorněn, že součástky podléhající opotřebení se mohou blížit konci své životnosti. Klimatizace-zamítnuto, jelikož kupující byl seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Nejde o vadu, za kterou prodávající odpovídá. Přesto mi bylo nabídnuto jako projev dobré vůle 5.000Kč, a to v případě reklamované klimatizace.
S tímto ale zásadně nesouhlasím a prosím o pomoc s tím, jak postupovat dále.
Koupi v AAA Auto jsem si vybral z důvodu, abych se právě takovýmto problémům vyhnul, ale bohužel opak je pravdou.
Předem moc děkuji za vaši pomoc.
CHEVROLET CAPTIVA, 2012, 2.2D
Počítal jsem s opravou vozu na náklady AAA Auto v rámci reklamace, která ale byla vyřízena negativně. Upřednostňuji teď proto odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Jarolíme,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
Děkuji Vám za odpověď ohledně mé reklamace.
Pokud z vaší strany nemáte již nic k doplnění, tak já bych ale měl.
Ohledně klapek se s Vámi já sám osobně již ani dohadovat nebudu, to může nejlépe posoudit osoba znalá práva a zákonů. Ale ohledně klimatizace si troufnu oponovat sám za sebe, na základě zdravého selského rozumu. Ve vašem vyrozumění o výsledku reklamace klimatizace se píše- Kupující byl seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Mám to chápat tak, že jsem byl informován o tom, že je klimatizace nefunkční a přesto jsem si auto koupil? To bych byl asi ještě hloupější, než si o mě myslíte. Každopádně v příloze č.1 ke kupní smlouvě uvádíte-Chladící systém: standardní funkce. To znamená, že si zásadně protiřečíte ve dvou vámi psaných dokumentech, a to ve vyjádření o reklamaci oproti příloze č.1 ke kupní smlouvě.
Paní Míková, nerad bych plýtval Vaším zajisté drahocenným časem, kterého v této době máme každý méně, než bychom chtěli, nebo potřebovali, ale byla by jste tak hodná a odpověděla mi na tuto mou připomínku?
Předem Vám děkuji za ochotu a přeji hezký den
Zdeněk Jarolím
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Pokud příloha ke kupní smlouvě uvádí, že daná součást má standardní funkce, potom nelze tvrdit, že spotřebitel byl poučen o tom, že nefunguje.
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem. Podotýkám, že Vám byla nabídnuta sleva 5tis. Kč vzhledem k opravě klimatizace. Rovněž upozorňuji, že v případě koupě ojetého, cca 7 let starého, auta je vzhledem k míře opotřebení s určitými investicemi potřeba počítat.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.