Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#35830Neoprávněné účtování služby BLESKmobil internet na den

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.10.2019, před 5 lety

Josef Bartoněk

Znění stížnosti

Používám mobilní internet nárazově, hlavně kvůli navigaci. Již dvakrát jsem si předplatil BLESKmobil Internet MINI na měsíc. V obou případech mi bylo následně strhnuto 25.- Kč za službu BLESKmobil internet na den. V prvním případě mi došla zpráva o ukončení balíčku 15.7.2019 v 15:43. Vypnul jsem tedy mobilní data v telefonu. Následně v 16:06 mi bylo strženo 25.- Kč za internet na den. Po chatu s operátorem mi bylo sděleno, že přes vypnutá mobilní data se můj telefon Redmi 7 sám pokusil připojit na internet a proto mi aktivovali uvedenou službu. Jediným řešením jak tomu zabránit je deaktivovat VPN.
V druhém případě mi přišla zpráva o ukončení balíčku 24.9.2019 v 10:12. Následně mi v 10:34 operátor strhl 25.- Kč za BLESKmobil internet na den. Již před ukončením balíčku na měsíc jsem se pokusil deaktivovat VPN, ovšem pokud není balíček na měsíc ukončen deaktivovat VPN operátor, i přes můj požadavek, neumožnil. Ocitl jsem se tak v bezvýchodné situaci. Deaktivovat VPN lze pouze přes internet. Přístup k internetu mi však byl ukončen v 10:12. Pokud se VPN nedeaktivuje operátor i přes vypnutá mobilní data strhne 25.- Kč za BLESKmobil internet na den. Pokud by to šlo přes telefon, ten je taky zpoplatněn.
Službu BLESKmobil internet na den nelze samostatně deaktivovat.
Jedná se jednoznačně o nevyžádanou službu, kterou se podle mne operátor neoprávněně obohacuje.


Požadované řešení

Možnost deaktivovat službu BLESKmobil internet na den samostatně v samoobsluze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.10.2019 11:08, před 5 lety

Pokud spotřebitel službu využil, ať už záměrně, nebo omylem, je společnost oprávněna si částku za datové připojení účtovat. Pokud se spotřebitel k internetu nepřipojil, nemá společnost na tuto částku nárok.

Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Pro úplnost dodáváme, že většina současných telefonů má možnost vypnutí datového přenosu ve svém nastavení. Vypnutí datového přenosu může sloužit jako pojistka pro případ, že by se uživatel omylem k internetu snažil připojit (ačkoliv nechce), je-li datový přenos vypnutý, telefon se nepřipojí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.10.2019 15:16, před 5 lety

Dobrý den,

stížnost nepatří na nás. BLESKmobil je virtuální operátor, který si od nás pronajímá síť. Nesrovnalosti je třeba řešit přímo s vlastním operátorem.

S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.10.2019 21:09, před 5 lety


Josef Bartoněk

Na internetových stránkách operátora Bleskmobil je uveden kontakt:

Adresa pro písemnou korespondenci:
O2 Czech Republic a.s. – BLESKmobil
Za Brumlovkou 266/2
Praha 4, 140 22
Tato adresa je shodná se sídlem společnosti O2.

Na tuto adresu jsem směroval stížnost. Pokud tato adresa a společnost není s operátorem Bleskmobil spojena, proč je tam tato adresa uvedena?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.10.2019 14:48, před 5 lety

Ano, BLESKmobil má stejnou adresu sídla společnosti, jde nicméně o samostatnou společnost - veškeré záležitosti je tedy třeba řešit přímo se společností BLESKmobil.

S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
3.10.2019 18:46, před 5 lety


Josef Bartoněk

Hodnocení: