Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 29.9.2019 mi byo neoprávněně strhnuto z účtu 790 Kč. Jako název obchodního místa je uveden DRI*AVAST Software. Od firmy Avast jsem objednávala produkty naposledy v roce 2018 a automatické prodlužování licence jsem nepotvrzovala.
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Společnost může účtovat platby spotřebitelům pouze v případě, že k tomu má právní důvod. Typickým důvodem je např. uzavření smlouvy. Bez platného důvodu společnost není oprávněna účtovat si částku a pokud tak učiní, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Z podané stížnosti však není patrné, zda nebyl objednán produkt s tzv. automatickou prolongací.
Samotná prolongace smluvního vztahu není zakázaná. Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud společnost před uzavřením smlouvy spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
Vaše licence XXXXXXX byla automaticky obnovena na základě Vaší objednávky XXXXXXX z roku 2018.
Automatické obnovení je u Vaší objednávky stále aktivní.
Doporučujeme Vám kontaktovat společnost Avast přímo na https://support.avast.com/cs-cz/contact/
P.S. XXXXXXX je uvedeno u Vašich osobních údajů, které na této platformě nemůžeme sdílet.
Ano, omlouvám se, samozřejmě jsem již zapomněla, že jsem v minulosti pravděpodobně omylem objednala automatické prodlužování předplatného, o produkt již dávno nemám zájem. Pokoušela jsem se předplatné zrušit přes uvedené odkazy, ale to se mi nedaří. Jediné telefonní číslo, které jsem na internetu našla, tj.274 005 666, hlásí nonstop obsazovací tón...
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.