Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.6.2019 jsem bohužel podepsala smlouvu se společností Centrální výběrová řízení a.s. K podpisu došlo u mne doma, přestože městská vyhláška podobné nekalé praktiky na území města zakazuje.
Jelikož jsem po podpisu smlouvy neměla žádnou dokumentaci od společnosti v ruce a netušila, že mohu od smlouvy do 14 dnů dle zákona odstoupit, smlouvu jsem vypověděla bohužel až 11.7.2019 písemně, doporučeně. Na toto mi odpověděli až 18.9.2019, tedy 2 měsíce po mé žádosti o odstoupení.
Stávajícího dodavatele elektřiny, Innogy, měnit nehodlám, od 8/2019 mám u Innogy podepsanou smlouvu o dodávkách plynu od 9/2020, to také měnit nehodlám.
Děkuji J. Niklová
Okamžité odstoupení od smlouvy u společnosti Centrální výběrová řízení a.s. a zastavení výběru nových dodavatelů energií.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen, jak uvádí, nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. To znamená, že spotřebitel může od smlouvy odstoupit i nyní. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Pro úplnost uvádíme, že dozorovou činnost a mimosoudní řešení sporů vykonává, Česká obchodní inspekce u zprostředkovatelů (Centrální výběrová řízení a.s.) a Energetický regulační úřad u držitelů licence (= vysoutěžených dodavatelů).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (oddělení ADR). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nejzazší možností je zahájení soudního sporu.
Dobrý den, paní Niklová,
přihláškou do výběrového řízení se naše společnost zavazuje, že pro zákazníka zcela zdarma realizuje výběrové řízení na cenově výhodnějšího dodavatele energií.
Zákazníkovi garantujeme, že nový dodavatel bude cenově výhodnější, než je jeho stávající. Když tato kritéria splníme, podle podmínek výběrového řízení, které zákazník obdržel, se nám zákazník zavazuje, že služby nového dodavatele využije.
Všechny podmínky výběrového řízení má od nás každý zákazník v písemné podobě. Pro zvýšení kvality služeb a ověření, že terénní pracovník předal klientovi jasné a srozumitelné informace, navíc každou přihlášku do výběrového řízení ověřujeme se zákazníkem následující pracovní den telefonicky tzv. verifikačním hovorem. V něm zákazníkovi znovu rekapitulujeme podmínky a proces výběrového řízení a ověřujeme, že jsou mu informace srozumitelné a se zařazením do výběrového řízení souhlasí.
Dle informací, které jste nám zaslala bylo zjištěno, že Vaše přihláška byla již zrušena. Vyrozumění Vám bylo řádně zasláno a vyhověli jsme Vašemu požadavku.
Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, můžete se obrátit přímo na naši zákaznickou linku či na email podpora@cvras.cz
S pozdravem
Tým CVŘ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Ze zaslaného dopisu společnosti Centrální výběrová a.s. není zcela a jednoznačně jasné, že ukončuje naši smlouvu a mou přihlášku. Prosím tedy Společnost o doporučené zaslání o ukončení přihlášky a smlouvy.
Děkuji, Niklová
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.