Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.10.2019 jsem si na nádraží v Hnojníku chtěla potvrdit studentský průkaz. Bohužel, na nádraží je pouze jedna paní na všechno, pravděpodobně nová, protože studentský průkaz potvrzovala poprvé. Podotýkám, že na nádraží jsem byla v dostatečném předstihu. Protože ale paní za přepážkou se studentskými průkazy neměla zkušenosti, vyřízení trvalo déle než obvykle a než jsem stihla zakoupit jízdenku, paní mi jen podala vyřízeny průkaz a odešla (zřejmě kvůli čekajícímu vlaku).
Zakoupila jsem si tedy jízdenku ve vlaku, paní průvodčí však po mém vysvětlení situace požadovala přirážku a to přesto, že jsem byla na nádraží v dostatečném předstihu a nebyla moje vina že jsem si nestihla koupit jízdenku (nesmyslně opakovala, že jsem si jízdenku mohla koupit venku - co tím myslela, stále nevím).
Každopádně se jednalo o velmi nepříjemný zážitek.
Spoj ze směru Frýdek-Místek do Českého Těšína, odjezd z Hnojníka 9:58
Školení komunikace s lidmi a příjemného chování k cestujícím pro zaměstnance ČD, zefektivnění procesů přirážek, prodeje a nákupu jízdenek.
Pozn. Tak nepříjemnou paní jsem v životě neviděla
|
Tweet |
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na profesionálním chování zaměstnanců k zákazníkům a plnění jejich pracovních povinností, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.
Nákup jízdenky u průvodčího je možný bez přirážky, pokud jede cestující ze stanice, ve které nebyla otevřená pokladna. Jinak je nutné zaplatit navíc manipulační přirážku 40 Kč. Manipulační přirážku neplatí držitelé průkazu ZTP nebo ZTP/P ani ve stanici s otevřenou pokladnou.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.