Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#35869Nedoručení zásilky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 minut 35 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
02.10.2019, před 5 lety

Milan Kříž

Znění stížnosti

Dne 27.9 tr jsem podal v Českém Krumlově zásilku do Liberce, podací číslo EE073627051CZ. Protože se jednalo o důležité dokumenty, u nichž bylo nutné urychlené dodání, zvolil jsem podle doporučení pracovnice pošty dodání do druhého dne 28,9. do 14.00 hod. v ceně 163,- Kč. Dne 29.9. mně kontaktoval adresát, že dopis dosud doručen nebyl a nebylo ani dodáno oznámení o doručení zásilky. Po dotaze na poště v Českém Krumlově jsem se dozvěděl, že zásilka byla poškozena prý rozlepená obálka. O tom ale nebyl uvědomen ani adresát, ani odesílatel, přestože pošta měla k dispozici spojení. Adresát si zásilku musel vyzvednout sám až po mém upozornění, že je uložena na poště v Liberci. Zásilka, jejíž urychlené dodání jsem si u pošty draze zaplatil, tedy nejenže nebyla dodána v termínu, ale pro nedodání upozornění o uložení zásilky vlastně nebyla dodána vůbec s nejapnou výmluvou, že byla rozlepena, což by měl být naopak důvod pro urychlený kontakt s adresátem. Chápe vedení pošty, že mi prodalo službu, kterou vůbec nesplnilo?


Požadované řešení

Vysvětlení, jak je možné, že dnešní pošta není schopna zajistit službu, která funguje od 18. století


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2019 12:04, před 5 lety

EMS je služba s garantovaným dodáním následující den po dni podání, v pracovní den i v sobotu. Není-li plněno dle smlouvy a jedná-li se o úplatnou službu, spotřebitel má právo na přiměřené snížení z ceny a zajištění nápravy.

Reklamovat poskytovanou službu lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se bohužel rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.