Společnost


FlixBus CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:152
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#35882Zvláštní postup řidiče při odbavení zavazadla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.10.2019, před 5 lety

Jan Plachetka

Znění stížnosti

V sobotu 28. 10. jsem cestoval spojem Flixbusu č. 109 (s německou poznávací značkou, kterou jsem si nezapamatoval)z Paříže/Bercy-Seine ve 23.10 h do Prahy (č. jízdenky 1055471894) a řidič, který se pak cestujícím představil jako Jiří, se pozastavil nad mým kufrem, který jsem chtěl umístit do zavazadlového prostoru busuˇ- že prý je příliš těžký. Vyndal jakýsi přístrojek, upevnil ho k mému kufru a prohlásil, že váží 27 kg, což je příliš - a že musím zaplatit 9 euro za nadváhu. Pozastavil jsem se nad tím, že by byl kufr tak těžký, ale protože jsem byl zaskočen (za roky cestování s Eurolines a nyní s Flixbusem se mi nestalo, že bych byl "vítán" podobným způsobem) a unaven z předchozí cesty i pozdní hodiny (a neznal jsem pochopitelně přesné znění přepravních podmínek), byl jsem ochoten žádanou sumu zaplatit, jen jsem požádal o vystavení účtu na uvedenou sumu 9 eur. Pan Jiří pravil, že mi účtenku právě odeslal na moji emailovou adresu (tuto adresu jsem uvedl při rezervaci jízdenky, proto jsem se nepodivil, odkud ji zná).
Pak jsme vyjeli do noci, já unaveně usnul - a na slíbenou elektronickou účtenku jsem si vzpomněl až druhý den při vystupování (a vyzvedávání kufru v Praze) - a zjistil jsem, že za celých 14 hodin jízdy mi žádný e-mail (ani sms) od pana Jiřího, potažmo Flixbusu nepřišel. A nepřišel dodneška.
Mám tedy především dojem, že si pan Jiří mých 9 eur nechal pro sebe. (Nevím, kolik dalších cestujících "zkasíroval" obdobným způsobem.) Takže o solidnosti firmy Flixbus od té chvíle velmi pochybuji...
Kromě toho mě samozřejmě zajímá, nakolik měl jmenovaný řidič vůbec právo požadovat po mně zmíněný obnos 9 eur. K tomu podotýkám, že když jsem svůj kufr doma převážil, naměřil jsem 22,5 kg, nikoli 27 jako pan Jiří...


Produkt

Druhý řidič byl představen jako Igor (snad ukrajinské národnosti). Ostatní jsem popsal výše.


Požadované řešení

1) Protože mi nebyla zaslána účtenka k penále za údajnou nadváhu mého zavazadla, očekávám, že mi bude obnos vrácen.

2)Zajímá mě, jak se může cestující Flixbusu bránit v takové situaci, do jaké jsem se dostal já - když chce odcestovat? Jak lze oponovat řidiči a jeho přístroji - jak je takový přístroj kalibrován, aby nevážil nesprávně? V jaké výši se platí penále za nadváhu?

3)Uvítal bych - a jistě nejen já - kdyby měl Flixbus alespoň na ÚAN Florenc nějakého pracovníka pro operativní vyřizování obdobných i jiných problémů cestujících. (Pokladní to těžko mohou dělat, když na ně ve frontě čeká několik lidí.)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2019 09:28, před 5 lety

Dle Všeobecných přepravních podmínek je přeprava zavazadla, zahrnutá v ceně jízdenky, omezena na jedno bezplatné zavazadlo na cestujícího o maximální velikosti 80 x 50 x 30 cm. Nepatrné odchylky jsou přípustné, pokud celkový obvod zavazadla tvořený výškou, šířkou a délkou nepřesahuje 160 cm. Každý cestující může přepravovat bezplatně zavazadlo do maximální hmotnosti 20 kg. Za cestovní zavazadla se považují kufry a cestovní tašky. Jako výjimka, platí také převážení trekkingových batohů.

Poplatek za speciální / dodatečné zavazadlo se platí přímo v hotovosti řidiči autobusu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.10.2019 11:11, před 5 lety

Vážený pane Plachetko,

děkujeme za Vaši reakci. Předpokládáme, že jste cestoval spojen 28. 9. 2019 s jiným číslem jízdenky, protože uvedené číslo je neplatné. Nicméně jsme Vás dohledali na seznamu cestujících z daného spoje Paříž - Praha, dne 28. 9., odjezd ve 23:10.

Celou situaci jsme prověřili a náš řidič postupoval dle přepravních podmínek naší společnosti. Souhlas s těmito podmínkami je vyjádřen nákupem jízdenky. Informace o přepravě zavazadel můžete najít ve článku 14. Dle Vaší reakce vážil Váš kufr po Vašem převážení 22,5 kg, což je více než 20 kg a tudíž se Vaše zavazadlo počítá za nadrozměrná zavazadla. Poplatek za nadrozměrné zavazadlo se platí přímo řidiči. Doklad o zaplacení zavazadla byl odeslán na Váš email uvedený při rezervaci dne 28. 9. 2019 ve 22:57:19. Prosím zkontrolujte i nevyžádanou počtu. Doklad Vám zasíláme znovu v příloze této zprávy.

Věříme, že i přes toto nedorozumění nezanevřete na naše služby. Těšíme se, až znovu přivítáme na palubě našeho autobusu.

S pozdravem, Mirek z FlixBusu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.10.2019 11:53, před 5 lety


Jan Plachetka

1) Našel jsem (nesnadno) zmíněný čl. 14 přepravních podmínek Flixbusu - o výši penále za překročení váhy (příp. rozměrů) zavazadla, o výpočtu tohoto penále ani o jeho zúčtování tam nevidím ani slovo...
2) Trvám na tom, že na můj email žádné "potvrzení" o vyměření a zaplacení penále nedošlo. (Zkontroloval jsem i nevyžádanou "počtu".)Stejně tak trvám na tom, že číslo mé jízdenky (numero de commande) je 1055471814 - mám ji před očima v tištěné i elektronické podobě.
3) Doklad v příloze vyjádření zástupce Flixbusu jsem našel, prohlédl, ale neporozuměl jsem, jak byla pokuta vypočítána.(Jde snad o paušální sumu, bez ohledu na to, o kolik byla překročena povolená váha?)
4) Ale pánové Jirka s Mirkem to jistě provedli správně. (Pozoruhodné je, kolik údajů jsem o sobě musel Flixbusu poskytnout, když jsem s ním chtěl cestovat, resp. když jsem si chtěl stěžovat - zatímco o jeho zodpovědných činitelích, kteří se mnou komunikují, vím jen osobní jména, údajná...)
Vyšetřování skončilo, zapomeňte...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2019 14:47, před 5 lety

Z přepravních podmínek není zcela jasné, že v případě nadváhy zavazadla se bude jednat o tzv. zvláštní zavazadlo, za které je nutné doplatit poplatek. Poměrně jasné to je ale z informační stránky o zavazadlech na webu společnosti: https://www.flixbus.cz/servis/zavazadla. Ideální by však bylo informaci v podmínkách vyjasnit.

Co se týče váhy, v případě závazkových vztahů by měla být užívána váha schválená a průběžně ověřovaná Českým metrologickým institutem, což vyplývá ze zák. č. 505/1990 Sb., o metrologii.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.10.2019 11:25, před 5 lety

Vážený pane Plachetko,

dle přepravních podmínek společnosti FlixBus můžete bezplatně převážet zavazadlo nepřesahující rozměry 80 x 50 x 30 cm (nepatrné odchylky jsou přípustné, pokud součet těchto tří stran nepřesahuje 160 cm) a váhu 20 kg. V případě, že je zavazadlo mimo tyto rozměry, jedná se o tzv. speciální zavadlo a to musí být nahlášeno předem a registrováno k přepravě. V opačném případě nemusí být z důvodu vytížené kapacity autobusu přepraveno. Pokud to kapacita autobusu dovoluje může takové zavazadlo přepravit řidič na své rozhodnutí. Toto zavazadlo je zpoplatněno a omezuje se maximálně na jedno zavazadlo na osobu a cestu.
Plné znění přepravních podmínek naleznete na této adrese: https://www.flixbus.cz/vpp.

Doklad o zaplacení Vám byl zaslán ještě jednou v příloze vyjádření na Vaši reklamaci.

S pozdravem, Mirek z FlixBusu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2019 07:56, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2019 11:15, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.