Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 4.9.2018 jsem objednala Baleríny S.Oliver v e-shopu Zalando (jako fyz. osoba). Boty jsem už v září nenosila, bylo už chladno. Nyní jsem je po jedné sezóně reklamovala - u bot došlo k prasknutí podrážky a k propadnutí pat (propadnutí až na železnou výstuž boty, která tlačí). Dodavatel požaduje vyplnit k reklamaci formulář a pak si vyžádal jen fotky. Bez toho, že by zboží viděl (propadnutí paty z fotky obtížně pozná), reklamaci zamítl s odůvodněním opotřebení. S tímto nesouhlasím. Mám za to, že pokud klient zakoupí boty, které by s ohledem na cenu i značku měly být kvalitní, nemělo by k tomuto docházet. Jak opotřebením může prasknout porážka? Tím, že se v botách chodí? A železo v botě se obtiskne na patě člověka jen proto, že v nich chodí? Přeci není možné, aby železná výstuž člověka v botě tlačila natolik, že až prodře výstelku. Boty jsou dělány proto, že se v nich má chodit, jinak postrádají smysl.
Nikdy se mi nestalo, že by se mi propadly paty. Jednou jsem v kamenném ochodě reklamovala prasklou podrážku u jiných bot a auto značku s.Oliver celkem často kupuji.
Baleriny S. Oliver (https://www.zalando.cz/soliver-baleriny-black-so211a0bn-q11.html)
Požaduji výměnu zboží a nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící v Německu, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.