Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Bohužel jsem s Ostrafin Reality s.r.o. uzavřel dohodu o "Blokaci nemovitosti" podle,které jsem měl do 5ti dnů poslat "blokační úhradu" 100 000 Kč.V případě,že se tak nestane dohoda se ruší,ale měla vzniknout "smluvní pokuta" 30 000.Zjistil jsem,že na "dohodě" je uvedená spisová značka jiné s.r.o.,také jsem od nich neviděl jediný doklad,což mě znejistilo.Daný člověk mi odsouhlasil,že smlouva je neplatná a že uzavřeme novou.Mezi tím jsem zjistil,že nemovitost neblokují a na pozemku probíhají prohlídky.Nemohla jim vzniknout žádná škoda.Rozhodl jsem se novou smlouvu nepodepsat.Poslali mi ještě upomínku kde hrozili pokutou,ale nemovitost pak téměř ihned prodali.Tím jsem bral věc za uzavřenou.Teď,po 2 měsících, mi od jejich advokáta přišla "Předžalobní výzva" kde požaduje uhradit 30 000 do 3 dnů jinak podá žalobu nebo exekuci.Z celého jejich jednání mám pocit,že jim jde jen o to ze všeho vyrazit co nejvíc peněz.
Blokace nemovitosti 0096 ze dne 19.7.2019
Přestat mi hrozit soudy a exekucemi a oběžovat mě domáháním se nemravně vysoké pokuty z neplatné dohody.
|
Tweet |
V daném případě bude záležet, co přesně bylo součástí smlouvy. Nicméně v případě, že nebylo plněno ze strany společnosti (dům nebyl od začátku blokován), dalo by se mluvit o podstatném porušení smlouvy ze strany společnosti, kdy by měl spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy od počátku (na smlouvu by se tedy hledělo, jako by nevznikla).
Dále dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Jestliže by ujednání o smluvní pokutě, bylo sjednáno přímo v těle smlouvy a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byl poplatek ujednán. Jestliže však byla informace o poplatku uvedena nejednoznačně nebo vůbec, není podle našeho názoru jeho vymáhání po spotřebiteli oprávněné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.