Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobrý den.
Včera 2.10.2019 jsem po telefonickém hovoru, který mám i nahraný uzavřel smlouvu o zájezd do Egypta. Od operátora jsem měl slíbené letenky z jiné rezervace, nebo že seženou další u letecké společnosti, že je to už ověřené. Smlouva byla mnou následně potvrzena sms kodem a do emailu mi přišla podepsaná závazná rezervace s úhradou do 3.10.2019 .
Večer mi operátor volal, že zatím nelze dokoupit letenky,že se mění zimní letní dovolená ( nesmyslný argument ) a že jsou v systému dvě letenky, které mají ale rezervaci a že bude vědět druhý den. Hovor jsme ukončili s tím, že se ozve dnes 3.10.2019 Celý den se nikdo neozval. Na email mi bylo zodpovězeno že se vrátí v 14hod do kanceláře. I tak jsem musel CK Fischer kontaktovat sám okolo 16hod. To mi bylo sděleno,že stará smlouva byla zrušena ( nikdo mě o tom neinformoval ) a zájezd mi už nemohou prodat za den starou cenu. Další hovor jsem vedl s nadřízenou, která vše argumentovala, že mohou i závazné rezervace zrušit kdykoliv aniž by o tom informovali klienta a že cena se mění každý den a mohou si jí upravit, ikdyž máte smlouvu na částku 26080,- na částku několikanásobně více, protože jim prý navýšila cenu letecká společnost i hotel. Dále mi bylo nabídnuta alternativa,jiný hotel, stejné kategorie ale horší služby s doplatkem asi 15.000,- ( což je i proti podmínkám samotné CK , kde uvádí že musí nabídnout hotel minimálně stejné kvality bez doplatku. .Pokud se jedná o letenky,tak ty dnes jsou od rána volné. A znovu opakuji nikdo mě neinformoval o zrušení závazné smlouvy z 2.10.2019 , ještě ráno jsem ověřoval zda je v systému na infolince. Částka za hotel je zaplacena. V práci máme zamluvenou i dovolenou ale díky CK Fischer nemůžeme odletět. Pomůže nám prosím někdo ? Děkuji.
CK Fischer si dle libosti ruší zájezd a mění cenu
Rádi bychom odletěli do námi vybraného hotelu na 14 nocí.
|
Tweet |
Zákon upravuje pouze dvě možnosti odstoupení od smlouvy ze strany pořadatele. Konkrétně v ustanovení § 2536 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, říká, že pořadatel může za jistých podmínek odstoupit od smlouvy v případě nedostatku osob přihlášených na zájezd, popřípadě může odstoupit v případě, že mu v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu. Pořadatel v těchto případech vrátí zákazníkovi veškeré uhrazené platby za zájezd, nevzniká mu však vůči zákazníkovi povinnost k náhradě škody.
V daném případě se jeví jako vhodné vyzvat cestovní kancelář k podání odůvodnění, proč byl daný zájezd zrušen. Pokud důvody nebudou přiléhavé na výše zmíněné situace, má spotřebitel právo trvat na splnění smluvních závazků.
Obchodní podmínky jsou součástí smlouvy. V případě, že se v nich společnost zavazuje v případě zrušení zájezdu nabídnout spotřebiteli zájezd alternativní ve stejné hodnotě, má spotřebitel opět možnost domáhat se splnění těchto závazků.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel se může tedy také obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://www.coi.cz/informace-o-adr/).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.