Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#35923Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.10.2019, před 5 lety

Jiří Rohlíček

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 29.12.2017 jsem zakoupil Televizi značky Thomson 55,dne 04.09.2019 jsem dal televizi na reklamaci,oběvili jse mi černé fleky na LCD displeji.Po 29 dnu mi přišlo na email že televizi mám opraveno..když jsem ji zapl tak pořád černé fleky na lcd displeji jsou.Psal jsem na Alzu že reklamované zboží má stale vadu,napsali mi že oprava této závady byla vyřešena výměnou podsvícení,LCD panel podsvícení nelze brat jako záruční vada.Netuším co ted prosím o radu.Děkuji


Produkt

Thomson 55UC6306 seriové číslo:WK680t6m0


Požadované řešení

Mám zájem o vrácení peněz nebo výměnu Televize


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2019 14:12, před 5 lety

V daném případě bude záležet, co bylo předmětem reklamace (tato informace musí být v reklamačním protokolu). V případě, že byla věc reklamována z určitého důvodu, ale tento důvod přetrval, reklamce nebyla vyřízena řádně a včas, tedy má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.

Jestliže byl televizor reklamován z vícero důvodů (z podané stížnosti tato informace není zcela patrná) a společnost z části reklamaci vyhověla (vyřídila opravením) a z části ne, bude muset spotřebitel v neuznané části reklamaci rozporovat (viz níže).

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2019 06:43, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.