Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den.
Dne 2.10. 2019 mi byla neoprávněně odúčtována částka 790,00 Kč za službu DRI AVAST SOFTWARE, AVAST COM ORD. Žádný takový produkt ani službu jsem si neobjednala a žádné automatické prodlužování licence jsem nepotvrdila. Nechápu, jak je možné, že bez jakéhokoli jednání s klientem je možné odúčtovat peníze z bankovního účtu. Dle mého názoru, se jedná o neoprávněné obohacení dle občanského zákoníku § 2991 zákona č. 89/2012 Sb. Na internetu je popsáno několik podobných případů. Žádám společnost o vyjádření. V příštím týdnu se obrátím na banku s žádostí o vyjádření se k této stržené částce. Pevně věřím, že došlo pouze k nedorozumění a částka mi bude obratem vrácena na účet.
Prosím obratem o vyjádření k této reklamaci.
S pozdravem Smetanová
Vrácení neoprávněně stržené částky.
|
Tweet |
Společnost může účtovat platby spotřebitelům pouze v případě, že k tomu má právní důvod. Typickým důvodem je např. uzavření smlouvy. Bez platného důvodu společnost není oprávněna účtovat si částku a pokud tak učiní, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Z podané stížnosti však není patrné, zda nebyl objednán produkt s tzv. automatickou prolongací.
Samotná prolongace smluvního vztahu není zakázaná. Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud společnost před uzavřením smlouvy spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
Vaše licence XXXXXXX byla automaticky obnovena na základě Vaší objednávky XXXXXXX z roku 2018.
Automatické obnovení je u Vaší objednávky stále aktivní.
Doporučujeme Vám kontaktovat společnost Avast přímo na https://support.avast.com/cs-cz/contact/
P.S. XXXXXXX je uvedeno u Vašich osobních údajů, které na této platformě nemůžeme sdílet.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.