Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den
žádám navrácení částky 2 247,00 Kč, které si firma be2 s.a.r.l., Luxembourg strhla bez mého vědomí dne 1.10.2019 S firmou jsem sjednal pouze měsíční členství za 149,-kč a nikde jsem se nedohledal informace o tom, že by mělo být členství automaticky obnoveno, ani jsem s předstihem nebyl informován o tom, že mi členství hodlají prodloužit.
Snažil jsem se následně firmu kontaktovat s výpovědí, stížností a žádostí o navrácení peněz na uvedeném emailu: zakaznickyservis@be2.cz. Dostalo se mi pouze automatické odpovědi, že účet si mohu zrušit sám na stránkách. Tam však zrušení možné není, pokud si současně nezrušíte "VIP členství", které však stránky zrušit neumožňují (!). Telefonního kontaktu či písmeného kontaktu s živou zastupující osobou se zde člověk nemá šanci propojit. S podobným problémem jsem se setkal ve Velké Británii a přes společnost ActionFraud byla informována policie a firma se dostala na black list i v bankovním systému. Stále nechápu, že je podobná podvodná činnost takovéto společnosti umožněna i přes tisíce stížností. Existuje-li nějaká skupina ochotná řešit záležitost soudní cestou, rád se připojím.
Nebudu zde hodnotit, co je naprosto zjevné a žádám okamžité zrušení tohoto pochybného VIP členství společně s návratem svých peněz.
Děkuji za kladné vyřízení,
S pozdravem Ilona Ali
internetová seznamka
žádám okamžité zrušení tohoto pochybného VIP členství společně s návratem svých peněz
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Platil-li spotřebitel při platbě přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel nevyužila možnost se k ní vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.