Společnost


DAPI, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35929Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.10.2019, před 5 lety

Jarmila Blažková

Znění stížnosti

Dobrý den, prosím o Vaši pomoc. V prodejně DAPI v Pardubicích jsem si koupila lakované lodičky. Bohužel již po prvním dešti jsem zjistila, že do bot teče. Z toho důvodu jsem boty reklamovala a k mému překvapení mi bylo oznámeno, že JEJICH znalec žádnou vadu neshledal. Dokonce, jak tady teď čtu, uvedl, že obuv lze používat bez omezení. Přitom se podrážky ve špičce jasně odlepujou jak u levé, tak u pravé boty! Protože jsem s výsledkem nesouhlasila, tak mě navrhli, ať si najdu soudního znalce. Já se ale obracím s tímto případem na Vás a žádám Vás tímto o pomoc, prosím.


Produkt

Černé lakované lodičky, rekl. lístek č. 58 ze dne 17. 6. 2019. Posudek 25. 6. - P. J., výroba a opravy obuvi, Hradec Králové, IČO 66275971


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz. Tyto boty jsou nepoužitelné. Jedině, že by v naší republice vůbec nepršelo, ale ta doba už je asi za námi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2019 14:33, před 5 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2019 17:36, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.