Společnost


Smarty CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

35%
65%
Toto skore je založeno na 17 stížnostech.

#35934Nefunkcni iphone a nemozna reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.10.2019, před 5 lety

Filip K

Znění stížnosti

Poridil jsem zanovni iphone 7 ktery mel udajne 96 cyklu baterie ze 100. Uz prvni den se mi z niceho nic vypl, ikdyz mu zbyvalo pres 20% baterie. Druhy den jsem zjistil, ze se vybiji rychleji nez muj 2 roky stary iphone SE a hned ten den jsem sel zpatky do obchodu oznamit vadu, s technikem jsme spustili test, ktery podle jeho vysledku nevypovidal nic spatne tak jsme se domluvili, ze tomu dam jeden zkusebni tyden.
Za tento zkusebni tyden se mi telefon nekolikrat z niceho nic vypl pri dobite baterii a projevoval dalsi technicke zavady, nacez jsem se rozhodl ho vratit do 14ti dnu.
Jenze. V obchode mi sdelili, ze zbozi nelze vratit protoze jsem si ho neobjednal z eshopu ale v obchode coz mi prijde totalne na hlavu, aspon by to mohl prodavajici sdelit predem pri objednani nebo prodeji..
Nicmene po 40ti minutach se dozvim, ze nemam narok na vymenu zbozi. A ze mohu pouze pozadat o opravu a mam to jen podepsat a na nic jinyho nemam pravo, coz je prece uplny nesmysl. Mam pravo jak na vymenu tak refund. A toho se taky dozaduji. Obchod na to ma ted 30 dnu a ja 20.10 letim zpatky do Australie takze ja se asi muzu rozloucit jak s telefonem tak s penezma.
A jen dodavam, ze mi k telefonu byl doporucen kryt displeje za 900kc ktery uz se neda pouzit znovu takze dalsi penize vyhozeny z okna, me tohle jednani nesmirne zklamalo a uz u Smarty nikdy nic nekoupim.


Produkt

Iphone 7, černá


Požadované řešení

Pozaduji pouze funkcni telefon za ktery jsem zaplatil nebo refund.
Chapu, ze za kryt nerucite, ikdyz si myslim, ze pochybeni je spis na vasi strane.
Bohuzel to ale vypada ze odletim a nebudu mit ani 9 tisic ani telefon.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2019 14:26, před 5 lety

Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka ze zákona nemá.

Jiná je situace, když někteří prodávající vrácení či výměnu zboží za jiné v určitých lhůtách umožňují, o čemž spotřebitele informují zpravidla na účtence či sdělením u pokladen.

V daném případě je tedy nutné reklamovat.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.10.2019 16:02, před 5 lety

Dobrý den,

Prověřovali jsme dostupné podklady k Vaší stížnosti.

Telefon byl zakoupen dne 18.9.2019 na naší prodejně Smarty Store. Při koupi zařízení na kamenné prodejně nevzniká nárok na vrácení zboží do 14 dnů - v tomto ohledu byl tedy postup prodejců správný. Zařízení bylo prodáno jako použité se 188 cykly baterie/ 96% kapacitou.

Zařízení prošlo diagnostickými testy, které neodhalili žádnou závadu - jak také uvádíte. Následně bylo nabráno 1.10.2019 do reklamace, momentálně je tedy zařízení v autorizovaném servisním středisku, kde je testováno a ověřováno, zda se Vámi uváděné závady projevují. Bohužel se tedy momentálně nejsme schopni blíže vyjádřit.

Samozřejmě, pokud bude závada autorizovaným servisním středsikem uznána, bude na ní pohlíženo jako na závadu skrytou před prodejem, tedy Vám vznikne nárok na odstoupení od kupní smlouvy.

S pozdravem

Pavlína Slavíková
reklamační oddělení Smarty CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2019 10:41, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2019 15:45, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.