Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#3594Odstoupení od kupní smlouvy, klamavé jednání prodejce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.06.2014, před 11 lety

Ondřej Klaban

Znění stížnosti

V únoru jsem koupil sekačku, se kterou jsem poprvé sekal v polovině dubna. Po první hodině sekání však přestala fungovat. Rozlomil se unašeč žacího nože. Při následné reklamaci bylo zjištěno, že sekačka vykazovala ještě další vady - montážní vadu převodovky a netěsnost motoru, ze kterého unikal olej. Tyto vady byly odstraněny v reklamačním řízení, ale na unašeč reklamaci neuznali, protože dle servisu k němu došlo mechanickým poškozením a nesprávnou manipulací se sekačkou. V návodu mají napsané, že sekat se smí pouze trávníky bez kamenů, což však při koupi nemůže zákazník vědět a i kdyby, není reálné mít běžné trávníky naprosto bez kamenů. Sekačkou jsem sice skutečně na kamen najel, kamen byl ale velikosti pingpongového míčku, kterých jsem s minulou sekačkou sebral spousty a nikdy se nepoškodila. Mountfield se brání, že se jedná o bezpečnostní prvek proti poškození motoru. Dle mého názoru však není možné, aby tyto díly nevydržely běžné nerovnosti a kameny při sekání. Navíc jsem toto přímo řešil s prodejcem a vybíral sekačku tak, aby běžné kameny vydržela, na což mám i svědky. Sekačka tedy neodpovídá mým požadavkům a proto chci odstoupit od smlouvy. Mountfield však odstoupení odmítá, protože dle jejich názoru k tomu nevznikl zákonný důvod.


Produkt

Motorová sekačka SP 535 HW


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2014 09:56, před 11 lety

Na tuto otázku by spotřebiteli dokázal odpovědět spíše odborník. Dle § 2161 občanského zákoníku prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Prodávající dokazuje opak. Ujištění prodejce, který jedná za společnost a zavazuje ji, doporučujeme prokázat. Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2014 14:32, před 10 lety

Společnost Mountfield a.s. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se k této stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.