Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 5. 10. 2019 jsem zakoupila přes internet od společnosti Quikset s.r.o. nový mobilní telefon značky iPhone SE, 128 GB, stříbrné barvy, za 8. 990,- Kč. V nabídce měly ještě další barvy (zlatou a růžovou) – všechny typy měly totožné parametry a vlastnosti, ale právě stříbrný byl určen podle internetových stránek pro český trh, zlatý a růžový pro trh EU. Zakoupila jsem si ten stříbrný, určen pro český trh. Den předtím jsem emailem vznesla dotaz do společnosti, proč všechny mobilní telefony stojí stejně, i když u dvou barev jde o jinou distribuci (EU), která bývá většinou levnější. (odpověď byla, že každý z nich byl vykoupen později za stejnou, proto se i prodává za stejnou cenu).
Telefon jsem si následující den vyzvedla na prodejně v Praze v Žitné ulici.
Doma po rozbalení originálně zabalené krabičky (v tavné folii) jsem podle recenzí na internetu i mých známých, kteří telefon také vlastní, zjistila, že mi chybí v balení jehla na SIM kartu a chybí zde inzerované tvrzené sklo na displej, které mělo být jako dárek k telefonu zdarma (na internetu uvedeno jako součást balení). Po telefonickém rozhovoru mi prodejce sklo zaslal na dobírku, avšak sklo dorazilo rozbité. Jehlu jsem se rozhodla neřešit, protože mi ji známý ochotně zapůjčili.
Po 3 měsících užívání mi po nabíjení zůstal adaptér od nabíječky v zásuvce. Donesla jsem vše do kamenné prodejny iWant, kde mi na můj dotaz, zda mohu nabíječku reklamovat u nich, sdělili, že se jedná o neoriginální nabíječku a vyslovili pochybnosti o původu telefonu. Doporučili mi rovněž diagnostiku telefonu a odstoupení od smlouvy. Z toho důvodu, že telefon byl inzerovaný jako nový a s českou distribucí.
Zašla jsem tedy do autorizovaného servisu iOpravna a nechala si udělat diagnostiku telefonu za 400,- Kč. V tomto servisu jsem obdržela písemné potvrzení, že se skutečně jedná o neoriginální nabíječku (adaptér i nabíjecí kabel) a rovněž závěr, že telefon je určen pro USA trh.
Celou věc jsem písemně se všemi potřebnými dokumenty a fotkami poslala jako odstoupení od smlouvy na základě § 2002 odst. 1 a § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku na email společnosti Quikset dne 15. 9. 2019 s poznámkou, že jim telefon doručím na prodejnu osobně, jakmile se k této záležitosti vyjádří a zároveň požaduji uhradit částku 400,- Kč za diagnostiku telefonu. Společnost na můj email do dnešního dne nijak nereagovala.
Prosím o radu, jak dále postupovat v případě, že se společnost nevyjádří do 30 dnů, pokud je lhůta pro reakci na odstoupení stejná, jako by se jednalo o reklamaci?
iPhone SE, 128 GB, stříbrná barva
Vrácení celé částky za telefon (8.990,- Kč) + částku 400,- za diagnostiku telefonu, která slouží jako podklad a důkaz o původu telefonu a neoriginálním dílu (nabíječky) telefonu.
|
Tweet |
Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Věc bude také vadná, pokud se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Věc také musí odpovídat jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.
Má-li věc vady, může spotřebitel žádat opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je však možné pouze v případě, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Nelze-li vadu odstranit opravou věci nebo dodáním nové věci (např. proto, že vadou trpí celá série), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.
V daném případě je tedy vhodné podat reklamaci. Prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
Reklamaci je vhodné podložit výše zmíněnou zprávou o diagnostice telefonu, která potvrzuje, že věc byla vadná již při převzetí.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy (spotřebiteli by potom plynulo právo na odstoupení od smlouvy).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.