Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#35941Vymáhání pokuty a nekalé jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
05.10.2019, před 5 lety

Karel Kadleček

Znění stížnosti

Dne 16.4.2018 byla moje matka donucena podepsat přihlášku k výběrovému řízení s firmou Envona údajně z důvodu končícího jejího dodavatele el. energie a s tím, že Envona vše přebírá. Nebyla jí nabídnuta možnost odstoupení od této smlouvy, ani jí k tomu nebyly předány žádné podklady. Matce je 75 let a podotýkám, že má zrakové i sluchové problémy. Na přihlášce je chybně uvedeno místo uzavření a chybí jakýkoli podpis a zřetelně vyznačené jménu za zhotovitele (pouze číslo 108). Zároveň v té době již moje matka nebyla vlastníkem nemovitosti, neboť z důvodu zdravotního stavu jsem byl vlastníkem já, její syn. Když jsem toto zjistil, dne 5. 3. 2019 matka firmě Envona odvolala plnou moc a odstoupila od smlouvy. Téhož dne kontaktovala vybranou firmu Centropol Energy Ústí n.L. a odstoupila od smlouvy. Zároveň kontaktovala svého původního dodavatele a oznámila mu svůj záměr zůstat stále u něj. Vybraná firma Centropol Energy tuto skutečnost akceptovala a nečinila již další kroky v tomto převodu. Dlouho se nic nedělo, až dne 6.8.2019 Envona argumentuje, že nijak nepochybila a matce posílá opětovné zmocnění a vzápětí zasílá vyúčtování pokuty. Dne 8.9.2019 opět doporučeně reaguji na korespondenci s Envonou, nyní 1.10.2019 opět upomínka pokuty - jedná se o formuláře, kde se mění pouze datum vystavení a splatnosti. Na tento dopis opět posílám v pondělí 7.10.2019 doporučený dopis s odmítnutím. Na závěr podotýkám, že Envona byla upozorněna na skutečnost, že nemovitost změnila majitele a já, jako nový vlastním s nimi nechci mít nic společného a změnu odběratele jsem již také dokončil.


Produkt

Nereagování na odstoupení od smlouvy s firmou Envona


Požadované řešení

Okamžité ukončení nátlaku a uznání neoprávněně účtované pokuty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2019 16:04, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Jestliže by ujednání o smluvní pokutě, bylo sjednáno přímo v těle smlouvy a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byl poplatek ujednán. Jestliže však byla informace o poplatku uvedena nejednoznačně nebo vůbec, není podle našeho názoru jeho vymáhání po spotřebiteli oprávněné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2019 20:59, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.