Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Žádost o prošetření reklamace
Vážená paní / Vážený pane,
obracíme se na vás ve věci prošetření reklamace.
V polovině července jsme objednali u firmy Glassbytex (Josef Bodnár, Sofijské náměstí 3400, Praha 4) výrobu sedáků na dvě křesla a jeden gauč. Stávající podobu sedáků jsme přinesli do prodejny Glassbytexu, aby si ji mohli změřit a objednat potřebný typ. Pan Bodnár, který nás obsluhoval, konstatoval, že se jedná o sedací soupravu Bacardi, a aniž by co dále zaměřoval, či jinak ověřil, objednal výrobu sedáků údajně na Slovensku, aniž by nám sdělil jméno výrobce. Podle sdělení pana Bodnára měly být sedáky vyrobeny do konce srpna, nejpozději do začátku září.
Realitou však bylo, že teprve 27.9. 2019 přišla sms zpráva, že výrobek si můžeme vyzvednout, což jsme učinili 30.9.2019. Tedy - objednaný výrobek jsme obdrželi měsíc po avízovaném termínu dodání.
Výrobek jsme si sami vyzvedli, vynesli ze skladu ve špinavém obalu, naložili do auta, a odvezli jsme si jej domů. Zde jsme zjistili, že sedáky na křesla i gauč mají jiný tvar. U gauče je asi 15cm vůle – je menší, a u sedáků na křesla je zespoda upevněná dřevěná laťka, která zamezuje pevnému uložení sedáku na křeslo.
V den vyzvednutí (30.9.2019), kdy jsme zjistili tyto nedostatky, jsme výrobek ihned vrátili firmě Glassbytex, a současně jsme v prodejně sepsali reklamační list, jehož kopii přikládáme.
Jak vyplývá z reklamačního listu, připadaly v úvahu tři varianty řešení reklamace – a) oprava zboží, b) výměna zboží anebo c) vrácení peněz.
Ani jeden z těchto bodů nebyl majitelem firmy realizován a v telefonickém rozhovoru 1. a 3.10.2019 majitel odmítl provést reklamaci. Nerealizovalo se ani námi požadované odborné posouzení.
Přístup firmy Glassbytex považujeme zcela na neseriózní, nedošlo ani k přeměření původního sedáku, který jsme přinesli před objednáním do prodejny, zjevně se nejedná o sedačku Bacardi, jak konstatoval pan Bodnár. Při telefonickém rozhovoru se mnou tvrdil, že typ sedačky Bacardi uvedla má žena, což není pravda, protože jsem byl jednání přítomen, a má žena, a ani já jsme název sedačky neznali (sedačku máme asi od roku 2005 a nejsme odborníky na sedací soupravy).
Celkově hodnotím přístup majitele firmy Glassbytex jako neodborný a nevstřícný.
Za výrobek, který je nevyužitelný jsme zaplatili částku 6950Kč, která nám byla odmítnuta k vrácení.
Žádáme tedy o prošetření celé kauzy a žádáme vrácení peněz, protože novou výrobu sedáků, kterou mi navrhl pan Bodnár za další finanční úhradu si nepřejeme.
přílohy:
kupní smlouva 284/19
účtenka za hotové
raklamační list
fotodokumentace
S pozdravem
doc. Mgr. Eduard Douša, Ph.D.
P.S. V týdnu jsem telefonicky komunikovala s paní Chládkovou, která mi doporučila se obrátit na tuto službu.
výroba sedáků na míru k sedačce staré asi 14 let
navrácení peněz
|
Tweet |
Pokud nemá věc vlastnosti, které byly sjednány (rozměr a typ sedáku), jedná se o vadu. Má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat i přiměřenou slevu.
Dle § 15 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele platí, že není-li služba (výroba sedáků) poskytnuta na počkání, je prodávající povinen vydat spotřebiteli písemné potvrzení o převzetí objednávky. Potvrzení musí obsahovat označení předmětu služby, její rozsah, jakost, cenu za provedení služby a termín jejího plnění.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.