Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na vás s prosbou o pomoc při řešení neuznané reklamace obuvi v prodejně A3 sport.
Dne 18.4.2019 jsme zakoupili dceři v prodejně A3 Sport s.r.o. v Brně Vaňkovce boty zn. NIKE v ceně 1192 Kč. Po cca 5-ti měsících se začaly odlepovat podrážky na špici obou kusu bot, podali jsme tedy v prodejně A3 Sport OC Vaňkovka dne 16.9.2019 reklamaci, dne 30.9.2019 byla reklamace zamítnuta, kdy jejich znalec konstatoval následující: „Reklamace se zamítá, obuv byla promočená a tím byla snížena pevnost lepeného spoje, spodkových a vrchových dílců“.
Dne 5.10.2019 jsem prodejnu navštívil, abych vyjádřil osobní nesouhlas s neuznáním reklamace. Prodavači mi sdělili, že opětovná reklamace prakticky není možná, protože bude opět zamítnuta.
Prosím o vaši radu, co mohu jako zákazník, který nesouhlasí s neuznáním reklamace, dělat, jaké (např. právní kroky) mohu podniknout.
Obuv nebyla v pračce a pokud vyjdu v obuvi ven a následně začne pršet, nemohu přeci obuv sundat a chodit bosý, domnívám se, že každá obuv při běžném nošení přijde do styku s vlhkým prostředím při dešti.
Díval jsem se na internet a podobných problémů s neuznanou reklamací má více zákazníků, skoro se domnívám, že takto řeší obchod většinu reklamací přes „svého“ znalce pana Janatu.
I vzhledem k přístupu obchodu po následné neuznané reklamaci chci tuto záležitost řešit třeba i soudní cestou, jen nevím, jak postupovat.
Děkuji za vaši odpověď a radu
S přátelským pozdravem
Marcel Petříček
Dětská sportovní obuv zn. NIKE, CITY COURT 7 GS, vel. 7 (EUR 40)
vrácení peněz nebo nová obuv
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s odborným posudkem, musí jeho závěry rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Více informací o vyřizování reklamací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.