Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den , zpoždění letu OK663 dne 6.10.2019 ,čas letu měl být 17:15. Na letišti v Birminghamu chyběla obsluha check in od 16:15 , nemohl jsem se odbavit a letenku mi musela vytisknoit paní ze společnosti Air France. Z důvodu zpoždění letu jsem nestihl vlak směr Hradec Králové a musel jsem zvolit náhradní dopravu formou taxíku, žádám uhradu taxi služby a vrácení peněz za letenku. Chtěl bych aby mě společnost kontaktoval formou emailu dadaradek@gmail.com nebo tel. +420739395771
OK663, 06OCT2019
Chci vysvětlení formou emailu a náhradu za dopravu kterou jsem musel hradit místo hromadné dopravy byl jsem donucen využít služby taxi dopravy vzhledem k opožděnému letu. Zároveň chci vrátit peníze za uhrazenou letenku a kompenzací formou slevy na jakýkoliv let od vaší společnosti.
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn (cestující dosáhne cílového místa určení o tři nebo více hodin později, než je původně plánovaný čas příletu), obdrží dle čl. 7 nařízení ve světle rozsudku Soudního dvora Evropské unie ze dne 19. listopadu 2009, Sturgeon (C-402/07 a C-432/07), náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů.
Dle článku 3 tohoto nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, aby končil na letišti na území členského státu a zároveň byl operován evropskou aerolinkou.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví (ÚCL), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6. Stížnost ÚCL je dostupná na stránkách www.caa.cz a je možné ji podat i prostřednictvím elektronické pošty na adresu caa@caa.cz nebo podatelna@caa.cz.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.